Mert a politika is lehet érdekes

PoliPraktika

PoliPraktika

Rések a pajzs mindkét oldalán

2019. október 29. - Herczeg Sándor

Horváth Csaba egyetlen nap alatt visszakozott és már be sem akarja terjeszteni azt az indítványt, amely szélesítette volna polgármesteri jogköreit a zuglói ingatlanok ügyében. Tette ezt aznap, amikor Botka László kilépett az MSZP-ből, melynek korábban még miniszterelnök-jelöltje volt, s amikor a Momentum kiszállt az éppen most megalakult pesterzsébeti közgyűlés ellenzéki összefogásából. A történések Horváth ügyében világítanak rá leginkább a tényre: egyesek semmit sem képesek felfogni az elmúlt évtizedek tanulságaiból és mindent úgy akarnak csinálni, ahogyan régen. Nem fog menni.

A frissen megválasztott zuglói polgármester dolgát nem részletezném különösebben, a sajtó már elég részletesen feltárta a témát. Az viszont megdöbbentő, hogy Horváth Csaba gyakorlatilag hazugsággal vádolta a Fidesztől talán legmesszebbre lévő Átlátszót, néhány kommentelő pedig még védelmébe is vette a kerület vezetőjét és azzal érvelt, hogy a cikk sebet ejtett az ellenzéki összefogáson. Ezek az emberek tényleg nem értenek valamit. Odáig mennek a gyűlöletben, hogy csak az a bűn, amit a Fidesz követ el. Ha a „mi emberünk” csinálja, akkor lehet. Pedig nem. Nem lehet. Csak azért védeni valakit, mert ugyanahhoz a politikai akolhoz tartozik – bűn. A bűn pedig pártfüggetlen és tökéletes zsákutca védeni, mert akkor egyetlen dolog bizonyosodik be: semmivel nem vagy különb annál, mint akit le akarsz váltani.

index_valasztas.jpg

(a fotó forrása: index.hu)

Úgy tűnik, hogy a választói akarat kettős. Az ellenzéki összefogásra szavazók elvárják, hogy a most mandátumot kapott polgármesterek hadállásnak tekintsék a városukat, hiszen a voksaik sokszor a Fidesz ellen és nem mellettük szóltak, ezért harcosan álljanak ki a kormánypártokkal szemben. Az ellenzéki választói réteg másik fele viszont a városa fejlődését fogja megkövetelni, s nem azt, hogy a polgármester folyamatosan politizáljon: azaz gyors eredményeket akarnak. Azok pedig másként nem fognak jönni, csak a kormánnyal történő tárgyalások után. Azok, akik a Fidesz elleni csatákat várják az ellenzéki városvezetőktől és a 2022-es országgyűlési választások nulladik fordulójának tekintették október 13-át, csalódni fognak, ha polgármesterüket fideszes miniszterek és államtitkárok mellett látják. Nekik ugyanis fontosabb a kormány megbuktatása, mint az, hogy a városuk rendezett legyen, fel legyen újítva az iskola, az óvoda, netán új könyvtár épüljön, vagy tömegközlekedési reformok lépjenek életbe. Ők ugyanis ezeket a közszolgáltatásokat egyáltalán nem, esetleg csak ritkán veszik igénybe, vagy ha mégis, akkor sokkal inkább elegük van a Fidesz urizálásából, gőgjéből, egyes politikusaik meggazdagodásából, a média felett gyakorolt uralmukból – egészen a Borkai Zsolt meztelen hátsójában megtestesült újgazdag hedonizmusig. De akkor sem jobb a helyzet, ha a másik politikai oldalt nézzük. Az MSZP például majdhogynem mindenhol része volt az ellenzék összefogásának, legsikeresebb polgármestere mégis kilépett tőlük a választás után két héttel. Botka László mostani húzását nehéz másként értelmezni, mintsem akként, hogy szerinte a szocialisták alkalmatlanok a hatalomgyakorlásra. Ha alkalmasak lennének, akkor Botka marad ott, ahol van, hiszen ha az ember egyetért egy párttal, akkor nem hagyja ott több mint 25 év után.

Fel kellene végre fogni néhány faék egyszerűségű dolgot. Attól, hogy valaki fideszes polgármester, képviselő vagy sima választó, még nem bűnöző és pláne nem birka/patkány. Ugyanakkor, ha valaki az ellenzéki összefogásra voksolt, nem tekinthető hazaárulónak, Soros ügynökének, kommunistának, libsinek és még sorolhatnám. Ők elsősorban mindannyian emberek, s csak utána bármelyik formáció tagjai, netán hívei. A Napnál világosabb, hogy számos tisztességes kormánypárti városvezető esett áldozatul a választásnak, mint ahogyan az is, hogy néhányan megérdemelték a bukásukat. Ezzel együtt készpénznek vehető, hogy olyan ellenzéki vezetők is kaptak most karmesteri pálcát, akikre egy kutyaólat se kellene rábízni. A Fideszből nemrég kilépett Borkai Zsolt annak ellenére is méltatlan a posztjára, hogy a győriek megválasztották, ugyanakkor a riválisa halála miatt egyedül induló szocialista Csorbai Ferenc mohácsi polgármester politikai-erkölcsi hulla, amióta a több mint 4 ezer érvénytelen voks ellenére a székében maradt.

Ugye senkinek sincs kétsége, hogy Horváth Csaba soha nem vonta volna vissza javaslatát, ha nem kap ekkora visszhangot az ügy? S afelől sem, hogy például a Jobbik önmagában nem nyert volna el szinte egyetlen polgármesteri pozíciót sem baloldali támogatás nélkül, holott másnap mégis a saját oldalukon jobbikos sikernek könyvelték el az összes győzelmüket? A pesterzsébeti Momentum esete elég parádésan igazolja vissza azt, hogy az O1G kevés, az együttműködésnek sokkal mélyebben gyökerező elvekben kell megmutatkoznia. Mindaddig, amíg a velük nem egyetértőket egyesek mocskos módon gyalázzák a közösségi oldalakon, ne várják el, hogy valamikor is elfogadják a tőlük eltérő álláspontokat. Soha nem fogják.

A Borkai-ügy után az ellenzék szívesen kampányolt a „Nincs két Fidesz” szlogennel. Ez hülyeség. Pontosan akkora hülyeség, mint a „Nincs két ellenzék”, mert Horváth Csaba, Lackner Csaba, netán Csorbai Ferenc ügye sem vetett árnyat sok, egyébként becsületes ellenzéki városvezetőre vagy képviselőre. Csak egy példát mondok: az MSZP-s Tóth József Újlipótvárosban több mint 80 százalékkal nyert, míg a fideszes Papp László Debrecenben közel 62-vel. Nyilvánvaló, hogy nem a pártjaikra, hanem rájuk szavaztak, mert az ott élők elégedettek velük.

Ezzel együtt mindig lesznek olyanok, akik érzelmi és nem értelmi szavazatot adnak valakire vagy valamire. Az előbbit az különbözteti meg az utóbbitól, hogy sok esetben nincs mögötte gondolkodás: csak gyűlölet vagy imádat van. Egyik sem a legjobb tanácsadó azokban az esetekben, amikor a jövőnkről van szó. Sokan vannak, akik képtelenek egyensúlyt tartani, mert a vakhit tudatmódosító ereje eluralja elméjüket. Félreértés ne essék, ezért mindegyik politikai oldal egyformán felelős. A félelmem leginkább az, hogy Magyarországon pontosan az a réteg szűkül, amelyik képes gyűlölet vagy imádat nélkül, de legalábbis az ilyen érzéseket sokkal alacsonyabb fokon tartva, a szóvirágok helyett az egyéni teljesítményeket értékelve értelmes döntéseket hozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://polipraktika.blog.hu/api/trackback/id/tr1615269630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oassasa 2019.10.29. 18:22:20

@Etniez: Ez a tipikus érzelmi reakció. Nekem teljesen mindegy ki lop én nekem mindegy, nem adok kenőpénzt, nem fogadok el és nem túrnak ki zsíros üzletekből. Valójában ez csak azokat érinti akik úgy érzik kiestek a pikszisből. Egyébként aki lop és tudomásod, információd van róla jelentsd fel.

chrisred 2019.10.29. 18:47:17

@oassasa: Erről az alapelvről nem hallottam, de ha így van, akkor hogyan értékeljük azt a választót, aki olyan pártra szavaz, amelyiknek még választási programja sincs?

oassasa 2019.10.29. 19:24:33

@ubermeister: Ennek azért olvass utána. Az állam lemondott a nyugdíjbefizetésekről egy törvény alapján, a másik kormány visszavonta, mert nyugdíjat az embereknek fizetni kell .
A legelső nyugdíjakat nem a megtakarításból kapták az emberek A mindenkinek alanyi jogon járó nyugdíjat , az aktív dolgozó fizették meg nekik. Ezt a kört szakították meg, nyugdíjbefizetésed a tied lett, de az szüleid nyugdíját nem fizette senki.
IMF hitel sosem volt itt, csak biztosíték volt az MNB-ben hogy lehívhassuk- Görögország után mi voltunk a legrosszabb helyzetbe- , de a rendelkezésre állásért kamatokat fizettük .

oassasa 2019.10.29. 19:29:56

@chrisred: Az választó aki változást akar, mert szerinte nem jó az ami van. Van egy régi vicc.
- Hű , de jó nő megy ott.- Mire a másik.
-Nem rossz , de ezt is unja valaki.

Semmi nem örök.

morph on deer 2019.10.29. 19:42:14

@MAXVAL bircaman közíró:
“manup-cápák mocskos karmaiból”

Cápák karmai?
Jééézus, Birca, te tényleg nem tudod, hogy milyen egy cápa?
Vagy csak simán egy hétköznapi képzavar-torlódás vett erőt rajtad, így estefelé?
:))

morph on deer 2019.10.29. 19:46:42

@CSOKKI MÁLNA:
“ többet kapott, mint az ellenzék. Nem is kevéssel..”

Tőlem többet is kaphattak volna, de tényleg! Akár még életfogytiglant is páran...

chrisred 2019.10.29. 20:06:13

@oassasa: Vagy hogy stílszerűek legyünk, lecseréli az öregecskedő feleségét egy fiatalabbra.

oassasa 2019.10.29. 20:15:41

@chrisred: NEM.
Az ember nem tudja mikor van jó dolga és az aranykort, szép időket is csak akkor ismeri fel amikor azok már elmúltak.- Jó esetben- !!!

Semmi sem örök, még a boldogság sem.

oassasa 2019.10.29. 20:17:26

@chrisred: Egyébként a vicc arról szól, hogy semmi sem elég jó. Nagyjából.

Etniez 2019.10.29. 20:19:00

@CSOKKI MÁLNA: ezt kell ledolgozni, most megtanulta mindenki, hogy még így is legyőzhetető ez a maffia, csak okosan kell játszani.

Etniez 2019.10.29. 20:21:25

@oassasa: amíg Polt Péter a törvényesség őre, addig kitörölheted a segged a feljelentéssel, lásd Olaf-jelentést pl. Ott konkrétan le vannam írva a, bűncselekmények, sajnos Orbán veje ellen nem indult eljárás és nem is fog.
Magyarország nem jogállam már, jogi eszközökkel kár operálni.

enrikokaruszo 2019.10.29. 20:27:29

általában az áll elő békeajánlattal, aki kevés esélyt lát győzelemre
ha kommunistával kezet fogsz, utána számold meg az ujjaidat

enrikokaruszo 2019.10.29. 20:48:54

@Sancho12: Horváth Csaba, (ingyenbékávémindenkinek), személyesen?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.10.29. 20:49:48

"Az viszont megdöbbentő, hogy Horváth Csaba gyakorlatilag hazugsággal vádolta a Fidesztől talán legmesszebbre lévő Átlátszót"

Ezt leírni elég ciki volt. Mintha csak az hazudhatna, aki a Fideszhez van "közel", az ellenségi sajtó pedig automatikusan igazat mond.

Péter 2 2019.10.29. 21:04:12

@Sir Galahad: Azért ez mulatságos összehasonlítás. 2-4 milliárdról folyik a per, egy szóval sem állítja senki, hogy ennyit illik ellopni, de Mészáros plusz Garancsi plusz Tiborcz plusz... Szóval, azért ezt nevezni a legnagyobbnak, hát...

enrikokaruszo 2019.10.29. 22:15:19

@math0: mutasd a pénztárkönyvet

enrikokaruszo 2019.10.29. 22:28:02

a magánnyugdíj alapok nagyrészt állampapírba fektettek
azaz az állam amíg áttette egyik zsebéből a másikba a pénzt, valakik lenyúlták egy részét, a saját "költségeikre"
ügyes

Péter 2 2019.10.29. 22:33:24

@enrikokaruszo: Annak működtetéséért cserébe, hogy jobban tudtak befektetni, több pénzt fialtak, mint amit a költségvetés tudott elérni.

A manyup megszüntetésével nem önmagában az volt a baj, hogy megtették. Simán lehetett volna róla gondolkodni, hogy jó-e vagy sem, megéri-e az országnak az új pillér kiépülése azt, hogy igen, van költsége, és lehetett volna úgy dönteni, hogy átalakítják, visszacsatornázzák, vagy bármilyen köztes megoldást. Előre, a jövőre nézve. Az volt törvénytelen, hogy ezt visszamenőleg csinálták meg, már magánvagyont jelentő összegek államosításával.

BiG74 Bodri 2019.10.29. 22:46:21

@enrikokaruszo:
És erre be kell darálni?
Legalább már most, be lehetne vallani, hogy kellett a lóvé, akkor, ott, hát elvettük. Ilyen ökörségekkel takarózni..

enrikokaruszo 2019.10.29. 22:55:12

@math0: az én pénztáram minuszos volt. mikor megkaptam a kimutatást anno
anyád hazudik, mikor dicsér téged, te vörös pribék

BiG74 Bodri 2019.10.29. 23:14:00

@enrikokaruszo:
Mikor kaptál kimutatást? Csak nem egy gazdasági válság közepette?

Herczeg Sándor 2019.10.29. 23:21:31

@math0: Nagyon ritkán szoktam reagálni bármire, de most kivételt teszek és megpróbálok olyan mélyre süllyedni, ahol maga él.

Nem tűröm el velem szemben a vulgáris hangnemet. Otthon a kutyáddal beszélj így, vagy az ateista blogod látogatóival, ha egyáltalán vannak. Ebben kételkedem, mert ha lennének, akkor oda írogatnál.

S nem csupán velem nem fogsz így beszélni, hanem senkivel sem. Azt ugyanúgy nem tűröm. A senkiháziak és a prolik oldalát te írod és nem én.

De ide sem fogsz többet íírni, mert ezt még ugyan elolvashatod, de utána repülsz. innen.

Herczeg Sándor 2019.10.29. 23:26:08

Matho akárki egyetlen hozzászólását hagyom itt. Amire reagáltam. Okulásképpen. A többi kitöröltem és a továbbiakban is így fogok tenni azokkal, akik minősíthetetlen hangnemben szidalmaznak.

Ha a valós életben sem állok ilyen gazemberekkel szóba, akkor itt sem fogok. További jó olvasást mindenkinek.

BiG74 Bodri 2019.10.29. 23:50:11

@Herczeg Sándor:
A senkiházi ok, de a prolit minek idekeverni?

chrisred 2019.10.30. 03:26:06

@oassasa: Mert ha az embernek jól megy a sora, azt kizárólag a politikusoknak köszönheti?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.30. 04:58:02

@Herczeg Sándor:

Math évek óta képtelen feldolgozni, hogy bár éjjel-nappal nyalja a háttérhatalom seggét, az nem ad neki semmilyen pozíciót. Tavaly a DK-ból is kirúgták, ekkora tahókat még ott se szeretnek megtűrni.

2019.10.30. 05:51:49

@MAXVAL bircaman közíró: Érdekes, mégsem a cápák pénze tűnt el, hanem azoké az embereké, akik azt a pénzt öreg napjaikra szánták. Te pont olyan hülye vagy, mint a Gyurcsány elvtársat áhitattal ölelgető dk rajongó, csak te orbán kezét csókolgatod. De egyformák vagytok valójában. Hülyék.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.30. 06:19:59

@KO2017:

Senki nem szánt semmit "öreg napjaira",ez a pénz az ADÓBÓL levont pénz volt, melyet az állam odaajándékozott magáncégeknek.

Szóval a ballib demagógia, mely szerint az az emberek "megtakarítása" volt tényszerűen nem igaz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.30. 06:22:59

@KO2017:

Én egyedül a természetes jó kezét csókolgatpm.

Röviden: a manup-rendszer szétzűzása talán a legjobb gazdaságpolitikai intézkedése volt Orbánnak. A manyup fenntarthatatlan és felesleges volt. Miféle dolog az, hogy az állam az emberek adóját odaadja magáncégeknek, hogy abból gazdagodjanak, s ez eleve mire jó? A nyugdíjadó a nyugdjra van, nem tőzsdézésre.

Spiritual 2019.10.30. 07:30:08

Magyarország a szélsőségek országa. Mindig ez volt és mindig is ez lesz. A történelmünk nem halad előre, csak körbenforog. Tehát a haladás látszólagos. Utáltam az mszp-t Gyurcsánnyal együtt, a leereszkedő stílusát, ahogy az emberekkel beszélt. Utáltam az mszp felettes pártját az sz(d)sz-t, előttem van ahogy kókadt f... mondja, hogy nincs ingyenebéd, holott az adók, az árak az egekben voltak. Magyarán a politikájuknak semmi, de semmi köze nem volt a liberalizmushoz. Utálom a Bajnait, mert hőst csinál magából, hogy megakadályozta a gazdasági válságot. Senki nem kérdezi meg, hogy mégis milyen szart takarított el. Az mszp-szdsz szarát. Ki fizette vissza? Mi... Utálom a fideszt, ezért az erőltetett álkereszténységért, hogy feudalizmusba lökte az országot. Utálom az oligarháikat, a nemzet vejét és királykisasszonyát, lölőt, az összes repülőző, drogos ki ha én nem seggfejet. Egyébkén Wintermantelt sajnálom, mert jól vezette Újpestet.

Etniez 2019.10.30. 07:51:57

@enrikokaruszo: A probléma az, hogy még mindig nem értettékem meg a magánynyugdíjpénztár lényegét, ehelyett a kormányzati félinformációkat és hazugságokat böfögitek vissza.
Szánalmas.

Etniez 2019.10.30. 07:58:40

@enrikokaruszo: Nah, itt jön az újabb hülyeség: "az én pénztáram minuszos volt.
Egyik pénztár sem volt minuszos, minden pénztárnak több portfóliója volt és ezek közül mindegyik pluszos volt alapesetben.
Amiről te beszélsz, az maximum a reálhozam, de itt is a hülyék kisebbségébe tartozol, mivel az ex tagok 87%-a kapott reálhozam kifizetést. A maradék 13% mind speciális eset volt, általában többször is pénztárat váltottak, jellemzően akkor, amikor a portfóliójuk éppen nem volt jó, majd a rossz váltást tovább vitték és később megint váltottak, persze akkor is rosszkor. De ez az elenyésző kisebbség volt.
Nekem ne magyarázzál, mert egy pénztársban dolgoztam, minden kamudra meglesz a konkrét válaszom. Szóval, melyik pénztár, melyik portfólióban voltál és hányszor váltottál pénztárat?

(az sem felejtsük el, hogy a világválság közepén adatták el a részvényeket és kötvényeket a pénztárakkal, ha várnak még 1-2 évet, simán +20% is lehetett volna a difi. Nem véletlen, hogy az önyp megmaradt, sőt szárnyal. Pedig ugyanazok az "eltőzsdézők" ugyanúgy viszik tovább.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.30. 08:57:18

@KO2017:

"A manyup rendszerben 1% ment a hagyományos nyugdíjjárulékra és 6% a manyupba, de!"

Kösz, hogy elismered. Azaz az adóból ment, s az adózó akaratától függetlenül.

Kataj 2019.10.30. 08:57:31

Látom, még mindig vannak, akik elhiszik, hogy maxval bircaman "közíró" egy ember, akivel érdemes vitatkozni. "Ő" egy szovjet múltú, leninista brigád egyik vezető tagja putyini zsoldban. Annak a KGB/FSZB trollcsapatnak az egyik ügynöke, amelyik a Nyugat, az Európai Unió bomlasztásában, ezen belül Magyarország elterelésének a szolgálatában áll: vissza az átmázolt cégérű szovjet birodalomba.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.30. 08:59:41

@Etniez:

Aki akar, tőzsdézzen, de ne legyen kötelező, s ne a nyugdíjadót tőzsdézze el az állam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.30. 09:01:06

@Kataj:

Szerény, szürke altiszt vagyok a TJH-ban (Természtes Jó Hadserege).

Minden ballib bérretteg 2019.10.30. 09:11:10

Egyetértek az írás minden sorával.

Csakhát a valóság az cseppet más. Jelesül amíg a DK-s gyűlöletgyárosok az összefogás részei, addig bizony a Horváth CSaba féle jelenség evidencia lesz, hiába nem kívánatos ez az attitűd az ellenzéki térfél nagyobbik részén.

Cycmen 2019.10.30. 09:52:30

"A történések Horváth ügyében világítanak rá leginkább a tényre: egyesek semmit sem képesek felfogni az elmúlt évtizedek tanulságaiból és mindent úgy akarnak csinálni, ahogyan régen. "

Édes drága jó istenem nem ezt ugattuk az elvakult Orbán és Fidesz fóbiásoknak, hogy amíg a régi ballibek ácsingóznak a hatalomra, addig az ilyen nagy leváltásoknak ez lesz a vége? Nem kell különösebb jóstudomány kitalálni, hogy egy ilyen Horváth Csaba félétől mi várható!

Cycmen 2019.10.30. 09:56:54

@Kataj: A birkának a szarában is több a mondanivaló, mint amit te itt most leírtál és külön hitelessé tesz ez a sunyi libsi férgekre jellemző néhány hozzászólásos nick alatt elkövetett ostoba mocskolódás.

sas70 2019.10.30. 10:08:58

@MAXVAL bircaman közíró: Ez egy rémesen nagy hülyeség!
Nem adó, hanem járulék volt, ami óriási különbség!
Igenis az emberek megtakarítása volt, amihez persze feltételekkel férhettek hozzá.
Ma is van ilyen, hiszen egy privát nyugdíj biztosítás felett sem rendelkezhetsz korlátlanul.
A pénzt pedig másra költötték, nem a nyugdíjakra!

Cycmen 2019.10.30. 10:18:57

" csak az a bűn, amit a Fidesz követ el. Ha a „mi emberünk” csinálja, akkor lehet. "

Ez a poszt olyan kis békülékeny hogy durvának fog tűnni a megjegyzésem, de bizony ez az a lumpenproli mentalitás, ami konzerválja a mai állapotokat és életben tartja ezt a semmirekellőkből álló ellenzéki politikusi kört.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.30. 10:20:05

@sas70:

A járulék egy adótípus.

A ppénz visszament helyére, a költségvetésbe.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.30. 10:20:42

@sas70:

"az emberek megtakarítása volt"

Akkor mondjuk ha fizetsz szja-t, az a megtakarításod?

kocsisj 2019.10.30. 10:25:40

Nagyon jó írás! Teljesen mindegy, milyen színekben lopkodnak, az akkor is lopás marad. (Azt viszont a legelvakultabb Fidesz hívőnek is el kell ismerni, hogy ezt "ipari" szintre a Viktorék fejlesztették a mára ejtett Simicska agyával). Nem lehet véletlen Botka és Vona szinte egyidejű kilépése a gittegyleteikből. Nagyon remélem, hogy a háttérben valami közszolgának készülő képződmény van alakulóban '22-re és a Viktorék oda kerülnek, ahová valók (a sittre).

sas70 2019.10.30. 10:33:10

@MAXVAL bircaman közíró: Inkább nézz utána, hogy mi a különbség a járulék és az adó között, hogy ne beszélj marhaságokat!

konrada 2019.10.30. 10:34:15

Már megint újra ez a magánnyugdíj-vita felmelegítve...
De legyen:

" manyup azért volt hülyeség Magyarországon, mert nem volt meg hozzá a háttere.

Se az az alap, ami a 0 összegű nyugdíjellátásból a személyes megtakarítássá váló rendszert építette ki a manyupos rendszerű országokban. (Ti. addig az idősebb korú népességnek vagy volt saját vagyona, vagy eltartó családja, mert egyébként a munkapad mellől dobozolták be, vagy éhen halt.)

Se az a masszív állami többletbevétel, aminek egy befektetési formája lett volna a TB mellett kiépített manyup. (Ti. egy arab olajállam eldöntheti, hogy a bevételi többletet km-nél magasabb toronyra költi, vagy befektetési számlát nyit életjáradéki alapon a polgárainak.)

Ezek hiányában a következő probléma lépett fel:
A lakosságnak nem volt olyan felesleges jövedelme, melyet befektethetett volna, többek közt azért, mert a nyugdíjrendszerünk társadalombiztosítási alapú, így azt az államnak kellett helyettük befizetni.
(Tudom, népszerű szöveg az, hogy azt az állampolgár fizeti be, de!:
a polgár áttételesen a saját szülei, nagyszülei havi megélhetését fizeti ki, akik szintén ugyanezt tették, így félre tenni nem tudtak. ...tán a manyup pártiak megtehetnék, hogy a nyugdíjkorú rokonaiktól elveszik azt, amit azok kapnak nyugdíj címén, így abból nyugodtan tudnának önyuppozni....)

Az államnak se volt rá pénze, mert ők nem tehetik azt meg, hogy azoknak nem fizet, akik életükön át dolgoztak-fizettek, hogy legyen mit betenni a manyupposok magánszámláira, hisz az állam önmagától is deficites volt.

Így a manyup egy deficites országban igazi pilótajáték volt: 20-30 évig adóból, vagy hitelből kellett volna a TB nyugdíjasokat fizetni, ami átlagban az éves GDP 1,5%-a körül volt. Ennek is köszönhető többek közt, hogy az eladósodottság annyival nőtt a manyup fennállása alatt, hiszen nem volt rá pénz.

...s mi az egészből a legdurvább?: Az, hogy a számok alapján tényleges megtakarítás akkor se lett volna, hiszen az így keletkezett 30-40%-os GDP arányos hitelnövekedésnek a kamata lazán annyi lett volna évente, mint amit megtakarítani lehetett volna a nyugdíjszámlán, révén, hogy a magasabb adósságszinthez magasabb felár is jár.
Azaz a befizető polgár terhei nem hogy kisebbek, de nagyobbak lettek volna az erre szedett adók miatt.

...minderre persze az a válasz: hogy de tudja mennyi pénze lesz öregkorára, míg a TB-s nem.
S ebben félig van igazság: Ami rajta van a számlán, az derülátó szvsz. több mint 50% eséllyel rajta lesz akkor is. (Mert bár sokan hiszik azt, hogy a kapitalizmusban csőd nem létezik, és egy magáncég nem tesz olyant soha, hogy feléli, elcsődöli a befektetett pénzt, ha nincs meg az elvárt hozama, főleg egy olyan cégnél, amelynek évtizedeken keresztül csak bevétele van, és viszonylag hirtelen, egyszerre jelenik meg a bevételhez képest nagyobb tömegű kifizetés.)
De akármilyen pozitív vagyok is, attól még ismerem a történelmet, és tudom, mi volt 30-40 éve, mennyit ért a forint akkor és most.
...s messze nem vagyok biztos, ha az akkori nominál befizetésem alapján kapnék ma nyugdíjat - még akkor is, ha az adott időszak átlagos hozamával növelten is - Őrülnék neki...

...azt már inkább csak halkan kérdem: miből gondolja azt a kedves manyuppos, hogy ha az ország valóban akkora trében lesz addigra, akkor a manyup-ot kezelő cég még prosperálni fog világítótoronyként kilógva, azaz lesz abban bőven pénz, miközben máshol nem?

...s azt miből gondolja, hogy a TB-s nyugdíjas éhen hal majd?
Ennek átgondolására 1 adat: már ma több nyugdíjas van, mit ahányan legtöbben szavaztak 1 pártra a rendszerváltás óta. Azaz gyakorlatilag ők magukban el tudják dönteni, ki kormányozzon. Szerintük lesz olyan párt valaha is, amely ellenük kormányozhat???
Nyugodjatok bele: inkább rólunk, adófizetőkről húznak le még egy bőrt: ezért annak igaza lesz, aki pangást jósol.
...de a pangás időszaka nem jó egy olyan befektetéshez, mely pénzt gyűjtöget... "

Cycmen 2019.10.30. 11:01:52

@konrada: Nem érdekel, nem baly, a zorrbán aggya vissza a lenyúlt magánnyudíjjamat, aszt akarom, hogy a bisztosítók eberei lyárlyanak lyó kocsikkal, asztán malyd verem a nyálam az államnak, ha nyugdíjkor kapok havi öccáz forintot, mer a tőkét eltőzsdézték!

Cycmen 2019.10.30. 11:06:23

@kocsisj: " (Azt viszont a legelvakultabb Fidesz hívőnek is el kell ismerni, hogy ezt "ipari" szintre a Viktorék fejlesztették a mára ejtett Simicska agyával). "

Azért én a vakságom ellenére is láttam valami Suchmann nevűt privatizálni, meg egy Bokros nevűt pénzügyeket rendbe tenni, úgyhogy kéretik nem nagyon ugatni jó?

Willkommenskultur 2019.10.30. 11:08:35

Az Mszpnek mar igy is ugy is reszeltek, gondolom 2022ben indulnak utoljara komolyabb valasztason.
Nincs is ertelme az mszpnek, mert semmiben sem mas mint a dk, legfeljebb benabbak a vezetoi.

Sir Galahad 2019.10.30. 11:39:44

@Péter 2: Jó, lehet vitatkozgatni azon, hogy melyik kisebb, melyik nagyobb, kii lopott többet, ki kevesebbet... van értelme? A politikai elit mindkét oldala tisztességtelen, és mindig az lop többet, akinek több rá a lehetősége. Ráadásul ugye a baloldal 9 éve nem volt már kormányon és ez az idő a legtöbb embernek elég volt arra, hogy felejtsen... de valójában, még egyszer mondom, nincs lényegi különbség e tekintetben a politikai elit két oldala között.

konrada 2019.10.30. 11:48:47

@Sir Galahad:
....és hát ott a kérdés, ki a nagyobb tolvaj gazember:
Az-e, aki egy éhező ember utolsó falat kenyerét vette el akkor, amikor az 3,60 volt, vagy az-e aki akkor veszi el, amikor az 300 Ft?

...mert szerintem tévúton jár az, aki nominálérték alapján választ az egyik javára...

sas70 2019.10.30. 11:49:46

@MAXVAL bircaman közíró: Attól, hogy ezerszer is elmondod ugyan azt az épületes baromságot, az még nem lesz igaz!

Willkommenskultur 2019.10.30. 11:52:11

@Péter 2: @Sir Galahad:

Teljesen lenyegtelen info hogy a politikai elit mennyit lop. Eleve mi az a politikai elit? Meszaros?

Ugy kell miniszterelnokot valasztani mint cegvezetot. Ha en vagyok a tulajdonos, akkor 2 jelolt kozul nem a kevesebbet lopo cegvzetot bizom meg, mert ez teljesen lenyegtelen info.
A lenyeg az, hogy ki mennyi hasznot hajt nekem a koltsegek (mint pl. lopas) levonasa utan.

Ebben pedig Orban messze jobb mint 1990 ota barki.

kocsisj 2019.10.30. 13:38:19

@Cycmen: Anyád ugat, valszeg azért vagy ilyen korcs. Én ipari szintről beszélek, az általad említettek csak amatőr szint.

midnightcoder2 2019.10.30. 14:35:28

@Kivlov: Miért, szerinted hol van a világon demokrácia ? Értsd, ahol a szavazók többsége valóban döntési helyzetben van (= tudja mire szavaz, pontosan tisztában van a döntései lehetséges következményeivel, nem korlátozott számú csomagból tud választani aminek egyik elemével egyetért a másikkal nem, számon tudja kérni az ígéretek teljesülését, stb) ?

midnightcoder2 2019.10.30. 14:39:57

@kocsisj: Azért ahhoz az amatõr szinthez is dolgoznia kellene az egész családodnak jó pár generáción át ahhoz hogy össze tudja spórolni tisztességes munkával. Ráadásul minden váltásnál a következõ garnitúra csak pofátlanabb lett. Gondolod, hogy ez a folyamat majd pont Orbánék után áll majd meg ?

Etniez 2019.10.30. 14:47:43

@MAXVAL bircaman közíró: Nem szoktam rád reagálni (meg általában elolvasni sem az épületes baromságaidat), de most kivételt teszek: 8% volt már a végén, de ez nem a teljes nyugdíjjárulék, mert a munkáltatód még fizetett 24%-ot, az mind az állambácsi feneketlen bendőjébe vándorolt. Jól be van fektetve stadionokba, csak úgy termeli majd a hasznot.
24+8, így jön ki a matek. A 8% a te bruttó béredből vándorolt a saját számládra, ami a tulajdonod volt, a 24% meg amit a munkáltatód befizetett járulékként.
Jelenleg 32% vándorol állambácsihoz, de ez már nem is járulék, nem jár érte semmi.

Etniez 2019.10.30. 14:48:31

@MAXVAL bircaman közíró: "Aki akar, tőzsdézzen, de ne legyen kötelező, s ne a nyugdíjadót tőzsdézze el az állam."

Ez dobta ki a google translate?

Etniez 2019.10.30. 14:49:31

@Cycmen: te meg életben tartod a semmirekellő NER-maffiát, te kis lumpenproli.

Etniez 2019.10.30. 14:53:30

@Cycmen: Ezzel a hozzászólással szépen deklaráltad a szolgalelkű fideszességed, gratulálok :D

Etniez 2019.10.30. 14:55:54

@midnightcoder2: Ez jó, tetszik :D

Nehogy leváltsuk a mostani tolvajokat, mert a következő BIZTOSAN többet fognak lopni :D
Akkor bazdmeg szüntessük be a választásokat is, mi már elértük a NIRVANA-t, innen már csak lejjebb van.
Időnként gondolkoztok is, mielőtt kommenteltek?

Cycmen 2019.10.30. 15:25:32

@kocsisj: Ja szegény kezdő amatőr szocik, szinte sajnáltam is őket, amilyen nehezen sikerült elprivatizálni meg elbaszni mindent! A hozzád hasonló buzik meg próbálják elviccelni! Na megjött Putyin, majd megkérjük, hogy tartson fenn pár barakkot nektek Szibériában!

Kivlov 2019.10.30. 15:51:37

@midnightcoder2:
Elég sok helyen. A demokárénak nem feltétele, hogy tudd mire szavazol.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.10.30. 15:55:43

nettober.com vagy hasonlo oldalon barki megnezheti egy peldan keresztul a pontos szamokat, evekre visszamenoleg, nem kell itt magyarazkodni. a kotelezo manyup magantulajdon volt ugyan, de megtakaritas semmikeppen.

midnightcoder2 2019.10.30. 16:06:28

@Kivlov: Ha nem feltétele akkor mi a fasz értelme van ? Ennyi erõvel akkor az alapján is dönthetnének, hogy mindenki beteszi egy-egy ládába azt a pénzt amit amúgy médiára költenének, és akinek a ládájába a legtöbb pénz kerül, az nyert. A ládák tartalmát pedig mint ötletgazdának nekem adhatnák ;-)

Minden ballib bérretteg 2019.10.30. 16:07:38

@Etniez: Ettől egyszerűbb a képlet. Az emberek személyes tapaszatalat alapján szavaznak.
És az emberek azt tapasztalták hogy a szocik ugyanannyit lopnak, csak közben el is kúrták.
Nem kicsit nagyon.
Közben kétszámjegyű volt a banki kamat, infláció, ország és emberek szarrá adósítva devizában, azonosító nélküli rendőrök verik a tüntetőket, már azok közül amit hagytak megrendezni, rekord munkanélküliség, legdrágább rezsi árak, ...

Ezen változtatott a Fidesz. Szóval nem az a lényeg hogy ki mennyit lop (ugyanannyit), hanem hogy az embereket közben leszarják szívatják vagy segítik őket.

midnightcoder2 2019.10.30. 16:10:56

@Etniez: Én nem azt mondom, hogy Viktorékat nem kellene leváltani, csak azt, hogy ha ez a lopás miatt történik, akkor az ellenzék két nagy pártját (MSZP, DK) ugyanezért szintén nem igazán lehet megválasztani. Ettõl még lelkesen lehet szavazni a Momentumra vagy a Jobbikra.

Cycmen 2019.10.30. 16:12:14

@Etniez: Ezzel a hozzászólással szépen deklaráltad a szolgalelkű fideszességed, gratulálok :D..................................

A fajtád dumáját adtam elő! :D Nem is ismerős?

Etniez 2019.10.30. 16:17:36

@Cycmen: Nem, te nyomatod a szokásos ostoba fidesz propagandát ahogy szoktad.

Kivlov 2019.10.30. 16:21:41

@midnightcoder2:
Értelme? Semmi.
150 éve hőbörgött a nép, hogy cenzus volt. Legyen egyenlő és általános a választójog.
Most meg az a baja sokaknak, hogy miért is szavaz így vagy úgy a sok iskolázatlan, maroktartó, stb. "Evvan, gyerekek." Tetszettek volna nem csinálni prolilázadást.

midnightcoder2 2019.10.30. 16:23:55

@Kivlov: Akkor viszont miért a sírás, hogy "a magyarok nem érettek a demokráciára ?" Miért, máshol érettek ? Pl. az USA-ban ahol rendes kis tábora van a laposföldhíveknek, és ahol a lakosság 7 százaléka szilárdan hisz abban, hogy a csokis tej barna tehénbõl jön ?

midnightcoder2 2019.10.30. 16:27:02

Amúgy, ha már hülyéknél tartunk, a Blahán tüntikézõ LMP aktivistáknak vajon van fogalmuk arról, hogy hány száz tonna CO2-vel gazdagítják a légkört, ha sikerül leállítaniuk Paks2-t ?

nemecsekerno_007 2019.10.30. 20:50:09

@Etniez: Ha ebböl stadion épül akkor miböl fizetik a nyugdíjat. Az a baj a “ballibekkel”, hogy nem értenek a pénzügyekhez, ezt bizonyították is 2002 és 2010 közt is. Ezért védik a manyup-ot is mind a mai napig...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.31. 00:10:42

@Etniez:

A nép viszont nyugdíjt akar, az államtól, nem átverést filantlopós gazember gazdáidtól. Pont.

chrisred 2019.10.31. 05:19:31

@midnightcoder2: Attól függ. Ha a Paks2-re felvett hitel visszafizetését szolgáló közpénzt a magyarországi lakóingatlanok energiahatékonysági korszerűsítésére fordítanák, ahogy a Fidesz 2010-es választási programjában szerepelt, akkor nem sokkal. Legfeljebb a német autógyárak járnának rosszul, mert az áramot az európai piacról kellene beszerezniük.

chrisred 2019.10.31. 05:23:00

@MAXVAL bircaman közíró: De az államtól nem kaphatnak nyugdíjat, csak akkor, ha azt előzőleg levonja az aktív korú népesség jövedelméből. Az aktív korú munkavállalók pedig mások nyugdíja helyett inkább a sajátjukról szeretnének gondoskodni.

oassasa 2019.10.31. 06:24:22

@midnightcoder2: Magyarok ugyanolyan érettek a demokráciára, mint más népek, csak a politikusainknak egyszerűbb a másik pártot bemocskolni, rágalmazni, mint saját programunkkal kampányolni. Választáskor természetesen ígérgetnek olyan dolgokat is amit amit nem tudnak teljesíteni. Ez megy 30 éve, kezdve a befeketítő zöldbárózástól napjaink nagy ígéretéig. "A DK kampánya három szociális elemet hangsúlyoz; az európai családi pótlék, az európai nyugdíj és az európai minimálbér bevezetését "

apro_marosan_petergabor 2019.10.31. 06:56:49

A szerző nem igen vett észre néhány dolgot és az értékelés sem fejlődött eléggé...
A baloldali-libero pártok nem változtak, s az értékelésből Wittinghof is valahogyan
kimaradt. Ez egy protest választás volt, az "ellenzék" stratégiája nagyjából az volt, hogy együtt jobb eredményt érhetünk el, a koncon osztozunk. A FIDESZ-KDNP elkényelmesedett, kampánya nem volt - leszámítva a kormányközeli média az ellenfél alkalmatlanságát hirdető meglehetősen fantáziátlan böfögésbre, az ellenzék együtt leválthajuk majd OV-t, ha most pozíciókat foglalunk "programmal" válaszolt.
Pedig Tarlós és jó néhány vesztes, de munkáját jól végző polgármester megmaradhatott volna megfelelő kampánnyal.
A baloldal már tisztogat és osztogatni készül ebben a "munkában" a jó érzésű polgári szakemberek nem kívánnak résztvenni, sok helyen egységesen állnak fel.
Karácsony valóban gyenge, mint a harmat a többiek sem jobbak Horváthnál, a baloldali szemét szivárog elő a múltból (tisztelet a kivételnek - ha van ilyan).
Reméljük, a polgári oldal ismér rájön arra, amire egyszer már 2002-ben, nem elég jól kormányozni, a kampánymunkát is el kell végezni - megfelelően.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.31. 07:19:08

@chrisred:

Akkor ezen az alapon ne legyen állam, s mindenki törődjön magával.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.31. 07:21:25

@apro_marosan_petergabor:

Most egyszerű éesz: hagyni kell mindenhol a nyertes ballibeket békén, s nagyon gyorsan lejáratják ők saját magukat. 2022-re le is amortizálják magukat teljesen.

midnight coder 2019.10.31. 07:44:58

@oassasa: Fletóéknak jó érzékük van az ország csõdbe juttatására, az európai minimálbér bevezetése minket kb. egy év alatt taccsra tenne.

midnight coder 2019.10.31. 07:47:53

@chrisred: "Legfeljebb a német autógyárak járnának rosszul, mert az áramot az európai piacról kellene beszerezniük."

Meg majd mi, amikor nekünk is. Arról nem is szólva, hogy ha a német autógyárak rosszul járnak, akkor mi is. Tudod: kis hazánknak, hála a 40 év cuculizmusnak, az elkúrt gengszterváltásnak, és az elmúlt 30 év balfasz gazdaságpolitkájának, nemigen van saját gazdasága, csak a multik.

chrisred 2019.10.31. 07:52:41

@midnight coder: És úgy nem is nagyon lesz, ha a magyar adófizetők pénzéből nem az ő lehetőségeiket finanszírozzák, hanem a külföldi multikét.

chrisred 2019.10.31. 07:57:34

@MAXVAL bircaman közíró: Minden emberi közösségben az lenne az alap, hogy mindenki magáról próbál gondoskodni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.31. 08:03:46

@chrisred:

Akkor minek közösség? Mindenki harcoljon mindenki ellen, s nyerjen az erősebb.

chrisred 2019.10.31. 08:13:05

@MAXVAL bircaman közíró: Mi lenne abban a jó, ha harcolnánk egymás ellen, ahelyett, hogy közösen gondoskodnánk a magunk szükségleteiről?

Kivlov 2019.10.31. 08:26:32

@midnightcoder2:
Mert nem való a magyarnak. Nem tud vele mit kezdeni.

CCnick 2019.11.01. 15:48:14

@chrisred: "Minden emberi közösségben az lenne az alap, hogy mindenki magáról próbál gondoskodni."

"ahelyett, hogy közösen gondoskodnánk a magunk szükségleteiről?"

és mindez pár percen belül ugyanott.

apro_marosan_petergabor 2019.11.02. 03:26:41

Sajnos nem sikerült még lecserélni az ellenzéket.
Hogy ez mennyire káros, azt a már sokszor megbukott, de most ismét polgármesterként megjelent Horváth példája jól mutatja.
Minden megvan benne, ami a balli oldal aljában.
A féktelen ambíció, a tehetségtelenség, a gátlástalanság, a mohóság.
Gyors szűz-polgármesteri intézkedéséiben, no meg a bírálatra való reagálásában ezek a mozgatórugók és jellemhibák tettenérhetőek.
A gond ott van, hogy nincsen egyedül, még sok kárt fognak okozni.
Hallatja hangját Baranyi krisztina is - jól látható, bábkét mozgatja a hattérből az Apró klán.
Wittinghof sunyin elbújt.
Stb.
Még sok kárt fognak okozni a többiekkel együtt. Ha hagyjuk.
Mozgásuk még a meglehetősen elfogult ballib sajtót is meg tudja hökkenteni - ez pedig nem semmi...

chrisred 2019.11.02. 06:21:30

@CCnick: Igen, arra próbáltam utalni, hogy a nyugdíjpénztár is olyan, arra a célra szerveződött emberi közösség, hogy a tagok a saját szükségleteikről tudjanak gondoskodni.

kiskutyauto 2019.11.04. 22:05:35

Tíz év köztörvényes bűncselekmény cunami, országrombolás, fosztogatás, közel egymillió magyar kiirtása és másik millió magyar elüldözése; mindez pökhendi gőgös undorító földesúr stílusban ostoba baromságokat zagyválva... ha ezek után valaki fizeSS szavazó azt egészen biztosan agyhalott- és vagy pszichopata birka...
süti beállítások módosítása