Mert a politika is lehet érdekes

PoliPraktika

PoliPraktika

Borsa monoklija holnap rajtad is lehet

2015. április 14. - Herczeg Sándor

A magyar mentalitásra oly jellemző féktelen düh és a kiúttalanságért mindig másokat hibáztató bosszúvágy is szerepet játszik abban, hogy megvernek egy köztévés újságírót. A rossz hír hozóját a középkorban tángálták el utoljára. Pedig Borsa Miklós hír- és nem döntéshozó.

Lassan nem is lehet mást várni egy olyan országban, ahol valakit azonosítanak azzal a szereppel, amit játszik, vagy éppen rákényszerül játszani. Itt már évtizedekkel ezelőtt gyűjtöttek egy brazil szappanopera rabszolgájának kiszabadítására, mostanában pedig olyan celebek uralják a médiumokat, akik azon kívül, hogy letolják a gatyájukat a térdükig, nemigen tudnak mást. Negatív intelligenciaszinttel pedig oda jutunk, ahová az, aki leütötte Borsát "Most hazudj!" felkiáltással. 

borsa.jpg

Borsa Miklós, az M1 műsorvezetője

(kép forrása: mediaklikk)

Aki ezt tette, az nyilván azt hiszi, hogy ezzel előrébb jutott. Rosszul gondolja, hiszen a Borsa szeme alatt lévő fekete monokli pontosan annak a gondolkodásnak a jelképe, amely miatt ez az ország ott tart, ahol.

Megmagyarázzam?

Nem teszünk az ellen semmit, amivel nem értünk egyet. Arra sem vesszük a fáradságot, hogy négy-öt évente egyszer elmenjünk szavazni. Annál vehemensebben szidjuk viszont a kormányt, vagy éppen a béna ellenzéket, de nem olvassuk el soha egyetlen párt programját sem. Helyette inkább megnézzük a legújabb sorozatokat, kibontunk egy (két, három) üveg sört, ócsárolva a rendszert. S azt hisszük, hogy ez a való világ. Ezért végtelenül szimpatikus, hogy a Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete - Magyarország második legnagyobb taglétszámú újságíró szervezete - elítéli Borsa Miklós, az M1 műsorvezetőjének bántalmazását több más médiummal együtt. Bízom benne, hogy a fiatal újságírópalánták az ököljog helyett már más gondolkodást tudnak csempészni a közéletbe. Bizonyára tudják, hogy a Borsa szeme alatti monokli holnap rajtam, rajtuk, vagy akár rajtad is lehet.

Mert ami most van, az az, hogy a rossz, vagy nekünk nem tetsző hír hozóját egyszerűbb megverni, mint a tájékozódni, vagy érvelni.

Ütni mindig könnyebb, mint gondolkodni. Az utóbbiba viszont még senki nem halt bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://polipraktika.blog.hu/api/trackback/id/tr867368322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2015.04.15. 13:58:31

A rossz hír hozóját az ókorban/középkorban azért ölték meg, mert az enyhítette a hirtelen jött stresszt. Mondjuk gyomorideg ellen. Borsa meg azért kapta a mokkát, _ahogy_ előadta a híreket. (Mind minőségre, mind igazságtartalomra, mind pártpolitikai irányultság által enyhén befolyásoltan.) Borsa tehát nem rossz hírt hozott, hanem drámai egyszerűséggel szimplán csak hazudott.

Menjünk tovább. Ha én elmegyek / nem megyek négy évente szavazni, annak az ég világon mi a rosseb köze van ahoz, hogy az esti hírekben hazudnak / nem hazudnak?

Menjünk még tovább! Tételezzük fel, hogy nekem kurvára nem tetszik, ahogy a kormány hozza a holdudvarának kedvező, de a tízmillió magyarnak hátrányos törvényeket, ad-hoc ötletelve, mindenféle társadalmi vita, hatástanulmány nélkül. Családok egzisztenciáját tönkretéve, évtizedes megtakarításokat lenullázva, államosítva. Szóval ez nekem nem tetszik. Néhány sorstársammal elmegyek tüntetni. Nem vagyunk sokan, csak olyan húsz-huszonkétezren. Na, és az esti hírekben mit mondanak be? Pár száz megtévesztett kisnyugdijjas és fizetett provaktőr volt csak. Hát ezek után még csodálkozik, ha belevernek a hazug pofájába?

:-)

Szóval magam sem értem, hogy ezt a két dolgot miért hoztad össze egymásra hasonlító példának, hiszen rohadtul nem ugyanaz.

Almaspite 2015.04.15. 14:03:37

Ahogy azt Spéter Erzsébet mondta Friderikusznak, enyhén raccsolva:

Kedves Sándor!

Én miért kapnék monoklit?!? Én vagyok a nép. Én tisztán látom az ország és a saját helyzetem. Én nem hazudok magamnak. (Nem úgy, mint Borsa úr.)

wigwam 2015.04.15. 14:18:47

"a Borsa szeme alatti monokli holnap rajtam, rajtuk, vagy akár rajtad is lehet."
A fentieket nem vitatva csak annyit jegyeznék meg, ha majd napi szinten hazudok, és ez nyomot is hagy rajtam, nem fogok rajta csodálkozni. De aztán lehet, hogy mégis fogok. Sőt, megnyilvánulok párszor, hogy "dehát parancsra tettem", vagy hogy "fiatal voltam, kellett a pénz".

P1sty 2015.04.15. 14:33:11

Oh, csak nem félni kezdtek a szervilis újságírók?

Az a nagy különbség, hogy ha én szidom vagy dicsőítem a rendszert, akkor azt a saját kezemmel megkeresett VERSENYszférában tettem, és max. a szomszéd vagy a házmester ideges.

Ellenberger Borsa nap mint nap a mi, mindannyiunk pénzéből gründölt szemétdombon hazudik a képünkbe. Igen, van akit ez dühít, mert arra gondolok, hogy a befizetett adómból ilyen nyikhajok vastag fizetést kapva élnek, mint Marci Hevesen. Remélem, valaki Németh Balázst is mielőbb megtalálja.

Másrészt két kérdés:
Ha valóban megütötték Borsát, akkor
1) miért nem tesz feljelentést?
2) miért nem áll ki a nyilvánosság elé?

Szóval azért nekem sántít ez az "andalgunk a Balaton partján és hirtelen valaki lecsap rám" sztori.

Ciki lenne bevallani, hogy pl. részegen belekötöttem egy nálam két számmal erősebb alakba.

wirth6 2015.04.15. 15:37:25

@wigwam: Nem kell ahhoz hazudni, hogy valakinek ne tetsszen amit mondasz.

Mérnork 2015.04.15. 15:51:38

@wirth6:
Sőt, az igazság szokott a legjobban fájni. ;-)))
(Persze ez most nem a konkrét ügyre vonatkozik)

wigwam 2015.04.16. 07:54:57

@wirth6: Ez kétségtelen, de a konkrét ügyben szerintem indifferens :)
süti beállítások módosítása