Mert a politika is lehet érdekes

PoliPraktika

PoliPraktika

Balliberális véleménygyilkosság

2015. november 07. - Herczeg Sándor

Orbán Viktort nem temetésen kell leváltani, hanem egy választáson. Akik ezt képtelenek megtenni, azok nem érdemlik meg a kegyelmi pillanatokat és fogalmuk sincs a többpártrendszer működési elveiről. Balliberális ellenzékiként tündökölnek, holott most ők tartották a véleményszabadság sírba eresztő kötelét.

Rendkívül sajnálatos, hogy ma az a hírérték, miszerint Göncz Árpád utolsó útja politikamentesre sikerült. Ez lenne a természetes állapot, s ezt még az a Mécs Imre is felfogta, aki 56-os szereplőként képes volt Horn Gyula frakciótársaságát is elfogadni a mandátumért a szocialista padsorok között. Azok, akik a volt köztársasági elnök temetésén hangzatos megjegyzésekkel ostromolták a miniszterelnököt, pont Göncz Árpád végakaratát és életútját vették semmibe. Arról nem is beszélve, hogy a sírkert nem szavazófülke, hanem a néma csend és a tiszteletadás helyszíne. A jelenlegi kormány vagy éppen az Orbán Viktor iránt táplált ellenszenv senkit sem jogosít fel unintelligens viselkedésre. A kormányfő ráadásul a lehető legjobb megoldást választotta, magánemberként, feleségével jelent meg, elvegyülve a gyászolók között. Ezt a magatartást csupán azok részéről érheti vád, akik elvakultságukban éppen a halott Göncz Árpád szellemi hagyatékát gyalázzák meg egy egészséges "pfújolás" érdekében.

illyes_tibor_index_mti.jpg

Orbán Viktor és felesége a temetésen

(a fotó forrása: Index/ Illyés Tibor MTI)

A Demokrata Ellenállás nevű, gyakorlatilag sehol nem jegyzett szervezet most meghirdetett újratemetési akciója szimpla kegyeletsértés, semmi több. Nem csupán méltatlan ahhoz a nézetrendszerhez, melyet Göncz Árpád is magáénak vallott, hanem megcsúfolása bárminek, amit a politikai véleménynyilvánítás normális keretein belül tenni lehet. Vannak pillanatok és léteznek napok, melyek az emlékezet tulajdonai. A magát demokratának nevező szervezet fittyet hányva erre, otromba érzéketlenséggel tiporja sárba azt a nevet, amit magára ruházott.

Egy igazi demokrata ugyanis egyetlen halálesetet sem használ fel önnön haszonszerzésére, még akkor sem, ha az ellensége fekszik a koporsóban. Akkor pedig pláne nem, ha barát. Mert ezzel a mások véleménye mellett a sajátját is meggyilkolja.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://polipraktika.blog.hu/api/trackback/id/tr878057628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.07. 14:55:49

A balliba mindenhol gágogni akar, temetésen is.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.07. 15:23:13

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: mennyivel jobb csürhében fütyülni, igaz, te bircának álcázott tetű?

Krisz11 2015.11.08. 23:20:15

Ballibektől mit vártál?

5perc 2015.11.08. 23:53:21

Odament a troll provokálni, de senki nem bántotta.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2015.11.09. 00:04:32

az igazi liberalizmus gyilkosai az ilyen szennydex, 444 és hasonló szennylapok. ők csináltak Magyarországon a liberalimzusból nihilista, fröcsögö, röhögő, mocskolódó szélsőliberalizmust (értelmiségi bulizósfiatalok vallása, károssága a nácisággal vethető össze)

ők azok akik Gönzc szellemének igazi megrontói, nem holmi kis orbánviktorok

Senki A. 2015.11.09. 00:14:42

"Egy igazi demokrata ugyanis egyetlen halálesetet sem használ fel önnön haszonszerzésére, még akkor sem, ha az ellensége fekszik a koporsóban. Akkor pedig pláne nem, ha barát. Mert ezzel a mások véleménye mellett a sajátját is meggyilkolja."

A Nagy Imre 1989-es (újra)temetésével is ez a helyzet?

SA

egysmás 2015.11.09. 05:52:29

Orbán, magánemberként elmegy Göncz temetésére.

lol

midnight coder 2015.11.09. 06:44:41

@endike: Göncz szellemén nincs mit megrontani. Vígan végigasszisztálta az első két ciklusban az országnak a ballibák általi szétlopását, lásd még privatizáció. Soha, egy percig sem volt független, az egész ország köztársasági elnöke, mindig is pártkatona volt.

midnight coder 2015.11.09. 06:45:17

@egysmás: Akkor amikor Göncz tevékenykedett, Orbánnal harcostársak voltak.

jágör68 2015.11.09. 07:43:00

Soha-át-nem-világított tehetséges műfordító volt.
Na, de ezenkívül mit tett le az asztalra?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.09. 08:10:34

@jágör68: valamivel többet mint a szüleid, akik csak egy szarkupacot. (=téged)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.11.09. 08:26:51

Gyerünk fideszbarmok nyomjátok!
skiccpali és paprika...izá káder nembiciklitároló jános után nektek KUSSS legyen a nevetek.
Ti elvtelen szarházi gerinctelen férgek!

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.11.09. 08:44:50

@Senki A.:
hvg.hu/velemeny/20151106_A_Goncztemetes_ele
A rendszerváltás katartikus pillanata volt 1989. június 16-a, Nagy Imre és tásainak újratemetése. Az eseményt a Történelmi Igazságtétel Bizottsága szervezte, melynek alelnöke, hivatalos képviselője Göncz Árpád volt.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.11.09. 08:47:11

@midnight coder:

Egyetértek..

Göncz mindent megszavazott, aláírt amit az MSZP-SZDSZ elétolt, és mindenhol betett a Fidesznek ahol bírt.
Éppen mint Mádl, csak pepditában.
Semnnyire sem volt se független, se szakértő.
Az Sólyom László volt, aki független volt, és szakértő.

Göncz szerethető volt, és ez is igennagy érdem manapság politkusok körében
Isten nyugosztalja.

Stenonis 2015.11.09. 08:50:14

@midnight coder:
A ballibák alatt orbánékat is érted?
Mert az 1990-es évek elején a fidesz az szdsz testvérpártja volt.
Orbánék tapsoltak a legjobban Göncz köztársasági elnökké választásának.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.09. 08:51:19

@Stenonis:

Így igaz, a Fidesz a 90-es évek közepéig ballib volt.

Stenonis 2015.11.09. 08:51:19

@Ballib Cenzúra:
Ugyan miért tett volna be Göncz az szdsz testvérpártjának?

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.09. 08:52:34

@Ballib Cenzúra:

Én alapvetően feleslegesnek tartom a parlament által választott KE posztját, semmi értelme.

Hozzáteszem: valóban Sólyom volt az egyetlen független az eddigi KE-ök között.

Netuddki. 2015.11.09. 09:36:28

Hányszor mondjam még el, hogy az orbánt nem leváltani, hanem (független) bíróság elé kell állítani.

A képen meg amolyan csaucseszku házaspárra hajaz a beállítás...

♔bаtyu♔ 2015.11.09. 09:51:04

"Orbán Viktort nem temetésen kell leváltani, hanem egy választáson. Akik ezt képtelenek megtenni, azok nem érdemlik meg a kegyelmi pillanatokat és fogalmuk sincs a többpártrendszer működési elveiről. Balliberális ellenzékiként tündökölnek, holott most ők tartották a véleményszabadság sírba eresztő kötelét."

Ez pontosan így van. Még akkor is, ha már nem nagyon van jelentősége, a ballibsi ugyanis folyamatosan redukálódik azok szélsőségeseire, hiszen az értelmesebbje már kiszállt. Itt a hsz-eken is jól látható, a többsége vállalhatatlan gyökér.

♔bаtyu♔ 2015.11.09. 09:55:17

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ez is felesleges és az alkotmánybíróság is. A 4 évenkénti választás bőven elég. 2006.okt. 23- után ezek szerint minden a legnagyobb rendben volt, pedig már a leesett azonosítókat, a futószalagon meghozott ítéleteket egyikük sem volt képes megakadályozni.

jágör68 2015.11.09. 10:22:33

@Hóhér az utolsó barátod:
Nem magadról kérdeztelek te zsindexes kis sz@rcsimbók.
Mit tett Göncz papper azonkívül, hogy lefordította a Gyűrűkúrát?
"Szerethető nagypapi volt"- ennyi erővel bárki nagyfaterja lehetne köztársasági elnök...

♔bаtyu♔ 2015.11.09. 10:33:05

@jágör68: Mondjuk, nekik tényleg szerethető nagypapi volt, emlékszem én arra, amikor Göncz a látogatását megszakítva a lengyelektől rohant haza azért, hogy aláírja az "európai" földtörvényt, mi által legálisan vehettek földet külföldiek. A ballibsik tudták, hogy a hétvégi választásokon megbuknak, ezért is volt a sietség. (Nem jött amúgy össze, mert a határidőből azzal együtt kicsúsztak, így Orbánék első lépése volt ennek érvénytelenítése).

feketeesfeher 2015.11.09. 11:09:27

Mondjuk érthetetlen, hogy hogyan kerül a címbe a "balliberális".

Az, hogy valakik megjegyzéseket tettek Orbánra, azt ugyan ne írjuk már az ellenzéki pártok számlájára.
Orbán bőven tett annyit, hogy simán maga a felelős azért, ha beszólnak neki.
Szerintem csak a kegyeleti helyzet miatt nem kapott sokkal többet.

♔bаtyu♔ 2015.11.09. 11:11:02

@feketeesfeher: "Mondjuk érthetetlen, hogy hogyan kerül a címbe a "balliberális"."

A helys név nyilván "civilek". Vagy már az sem?

Senki A. 2015.11.09. 11:42:10

@Ballib Cenzúra: Kedves balib cenzúra! A kérdésre tessék válaszolni, ne névsort olvasni!

SA

Senki A. 2015.11.09. 11:46:24

Mert azt változatlanul nem tudtuk meg, hogy a
"Egy igazi demokrata ugyanis egyetlen halálesetet sem használ fel önnön haszonszerzésére, még akkor sem, ha az ellensége fekszik a koporsóban. Akkor pedig pláne nem, ha barát. Mert ezzel a mások véleménye mellett a sajátját is meggyilkolja."

kijelentés vonatkozik-e a Nagy Imre (újra)temetésre is. S akik ott akkor rendszerellenes beszéde(ke)t mondtak akkor vajon azok szintén nem demokraták-e?

SA

konrada 2015.11.09. 12:04:42

@Senki A.:
...tán annak az "apró" különbségnek lehet benne szerepe, hogy míg az egyik tisztességes végelgyengülésben, saját ágyában, párnák között halt meg, és ez még az első temetése volt,

....a másikat felkötötték, majd még kétszer elhantolták már az esetleges tisztességtevők teljes kizárásával...

...így ott tán lehetett jogos az abban résztvevők korholása még egy temetésen is. Ami ráadásul nem is egy temető sírgödrénél történt meg.

...persze nem lehet mindenkinek hallása az ilyen apró nüansznyi különbségekre...

Senki A. 2015.11.09. 12:38:06

@konrada: "...persze nem lehet mindenkinek hallása az ilyen apró nüansznyi különbségekre..."

Akkor ezt talán a bloggernek címezd, mert ő mondta, hogy:

"Egy igazi demokrata ugyanis egyetlen halálesetet sem használ fel önnön haszonszerzésére, még akkor sem, ha az ellensége fekszik a koporsóban. Akkor pedig pláne nem, ha barát. Mert ezzel a mások véleménye mellett a sajátját is meggyilkolja."

Felhívnám figyelmedet az "egyetlen" szóra!

Amúgy, - szerinted - ezek szerint vannak temetések, amelyeken mégis lehet ilyesmit csinálni, másokon meg nem. A kérdésem ezek után tehozzád, hogy - úgy elvileg - mi különbözteti meg az egyikfajta temetést a másiktól?

SA

konrada 2015.11.09. 13:13:33

@Senki A.:
Mint írtam volt:
Az egyik megbecsülten, saját ágyában, elsőre, temetőben...
a másik felkötve, többszörire, köztéren...

Azaz lefordítva: másiknál egy meggyilkolt áldozat miatti tetemre hívása a gyilkosnak, az egyiknél tisztes halálhoz csatolt végtisztesség...

...ja, ugyanazt írtam le mégegyszer. Ha valakinek nincs hallása hozzá, annak ez úgysem lesz magyarázat....
Tudod mit? Gondolj azt erről, amit akarsz...

...egyébként meg igazad van abban, hogy a blogger rosszul fogalamzott:
kihagyta a az előre kitervelt aljas gyilkosságot, mint az ebből kizáró tényezőt...
(Mert ez esetben nem lehet csendben hallgatni, és aki beszél, az mindig valamiféle haszont remél ebből: vagy azt, hogy ne ismétlődhessen meg, vagy azt, hogy összekössék vele, aki ezért hajlandó volt felszólalni...)

egysmás 2015.11.09. 20:03:01

@midnight coder: Antall és az MDF balliba volt? :o

Senki A. 2015.11.10. 09:46:29

@konrada: Több baj van ezzel amit mondasz. Csak példaként.

A megítélés korántsem egyöntetű Nagy Imre esetében. A népnek egy része a kommunistát látja benne. Más része a karrieristát, harmadik része szerint rendes bíróság ítélte el, negyedik része szerint akárhogy is de megérdemelte, ötödik része szerint nemzetünk nagy alakja, hatodik része szerint meggyilkolták, hetedik része szerint meg sem érdemli, hogy megemlítsük 56 kapcsán, és még sorolhatnám.

S ezek a részek persze átfedhetnek.

Nos, amit te állítasz, azzal sokan nem értenek egyet. Vagy így, vagy úgy. Akkor az érvelésed, legalábbis szubjektív, így a két temetés közti különbséget (ahol lehet politikai haszonszerzésből beszédeket mondani, meg ahol mem) nem világítja meg. Szóval kérdésem változatlan.

"A kérdésem ezek után tehozzád, hogy - úgy elvileg - mi különbözteti meg az egyikfajta temetést a másiktól?"

SA

Sz
süti beállítások módosítása