Mert a politika is lehet érdekes

PoliPraktika

PoliPraktika

Mit mutatott fel az ellenzék és a Fidesz egy hónap alatt?

2019. november 13. - Herczeg Sándor

Szavazzatok az esélyes ellenzéki jelöltre, tökmindegy, hogy ki az! Nem érdekes, ha néhány éve még gárdista egyenruhában masírozott, netán részt vállalt bukott szocialista kormányokban, szidta/dicsérte a cigányokat, a zsidókat, a liberálisokat, vagy éppen a kommunistákat. Csak a közös ügy létezik: bukjon a Fidesz, O1G, nem számít a hit, fittyet hányunk minden elvre. Azokkal működünk együtt, akiket egyébként a pokolba kívánunk és ezerszer döftük már a hátukba – néha a torkukba – a kést. Persze most sem teszünk másként, csak ezúttal mosolygunk hozzá. Aztán a Sajtóklubban fellép Szentesi Zöldi László, Bayer Zsolt, Huth Gergely valamint Bencsik András és helyenként egymásra licitálva halmoznak hibát hibára, nem belátva azt, hogy ők is azok közé tartoznak, akik miatt a Fidesz ilyen mértékű lejtmenetben van.

Hónapokig figyeltem azokat, akik orrbefogós voksolásra buzdították az embereket. Ugyanezen időszak alatt mondtam el milliószor: ez a megoldás semmi jóra nem vezet. Szembemegy a józan ésszel, a jó erkölccsel és az értelemmel is. Az elmúlt 30 nap meg is mutatta, hogy miért. Ha valaki rögtön rávágná, hogy azért, mert az ellenzéki összefogás egyelőre még talán kisebbnek mondható vitákba bonyolódott – nem. Sokkal inkább azért, mert a Facebook-on máris egymásnak estek a különféle pártok hívei, akik oda-vissza Fidesz-bérencezik azokat, akikkel nemrégiben még kart karba öltve szavaztak együtt. Nem véletlenül: a korrekt együttműködéshez azonos, vagy legalábbis hasonló alapértékek kellenek. Az O1G kevés hozzá.

img_4009.jpg

A Fővárosi Közgyűlés megalakulásánál tűpontosan kirajzolódott, hogy az összefogást alkotó formációk nemhogy nem képesek felülemelkedni a hatalmi alkuk rendszerén, de a hozzáértést és alkalmasságot is messze felülírja az évtizedek alatt berögződött elvtársi káderpolitika. Ennek eklatáns példája, hogy a valóban régóta konzekvens ellenzéki magatartást tanúsító Baranyi Krisztina ferencvárosi polgármestert simán kihagyták a bizottságokból.

Egyszerűen elfelejtették.

Az ok egyértelmű: egyáltalán nem szoktak hozzá, hogy a hatalomra kerülés után ne azonnal azoknak adjanak pozíciót, akik a sajátjaik, s már elég régóta ott ólálkodnak a vályú körül. Éhesebbek a hatalomra, mint a hónapok óta kóborló hiéna az oázist keresve a sivatagban. Ilyenkor előveszik az 56-os forradalmárokat simán lenyilasozó Havas Szófiát, a szocialista Pál Tibort, a parkolási ügyek „hősét”, Draskovics Tibor bukott pénzügyminisztert, sőt előkerül a Demszky-korszak helyettese, Atkári János is. Két önkormányzat azonnal szerződést köt a „független” Czeglédy Csabával, akit a DK persze kivéd, de a Jobbik, a Momentum és az LMP is tiltakozik ellene. Ez utóbbi esetnél pedig a pártok fanatikusai olyan hangnemben szidalmazzák egymást a közösségi oldalon, mint az elveihez hű egykori munkásőr a Mi Hazánk aktivistáját. Nem csupán ők a hibásak – így nevelték őket.

A Hír TV november 11-i Sajtóklubjában Szentesi Zöldi László például azokat a fiatalokat hibáztatja, akikkel pont ők nem foglalkoznak, ráadásul ostobának nevezi az ellenzéki szavazókat, ami egy fokkal ugyan cizelláltabb, mint Bangóné patkányozása, de hajszálpontosan ugyanakkora baromság. Sőt: sértés. Normális ember ugyanis nem ostobázza le a másra szavazókat. (Mindemellett nem tesz ki otromba rasszista plakátot egy józsefvárosi ellenzéki képviselőről és nem anyázik feltört önkormányzati honlapon sem, ahogyan azt valaki Niedermüller Péter kerületében tette.) Az egykor az MSZMP-korszakban is jó helyen lévő Bencsik András moralizálása arról, hogy ebben a helyzetben "bárki" és "akárki" a hibás, szerecsenmosdatásnak tűnik. Rettentő "hiteles". Huth Gergely már elkezdte firtatni a modern kommunikáció lényegét a mobiltelefonokra érkező hírekkel kapcsolatban, ami azért nagy felismerés így 2019 végén. Hozzátette azt is, hogy a kormány sok sértett embert hagyott hátra, rossz az államigazgatás, mert helyben ellenségek is lapulnak. Bayer Zsolt egyenesen leszögezte: a 18 és 30 év közötti generáció légüres térbe került, hátborzongató ideológiákat követve és "beteg, torz, deviáns individualista államszerveződés híve", magyarul neokommunisták. El bírom képzelni, hogy ettől ők majd bayeristák és Fidesz-szavazók lesznek. A kulturális térfoglalás elméletét pedig nem kifejezetten értem még akkor sem, ha Huth Gergely megpróbálja beleverni a nézőkbe. De összességében teljesen mindegy is, ha a végén arra jönnek rá, hogy nem szabad annyiban hagyni az ellenzék tevékenységét, ergo Bayer szerint vissza kell támadni, ha a kormánnyal szemben korrupciót emlegetnek. Szentesi Zöldi László aztán odáig ment, hogy az ellenzéki szavazókat "ártalmas rétegnek" tartja a "nemzet szempontjából", de azért szívesen megtalálná hozzájuk az utat. Nem kockáztatok talán sokat, ha előrevetítem, hogy így nem fog.

Kanyarodjunk vissza azonban kicsit a Czeglédy-ügyhöz. Érdemes megnézni azt is, hogy a kommentelők miként estek egymásnak. Néhány példa a Demokratikus Koalíció Facebook-oldaláról:

dk1.jpg

dk2.jpg

dk3.jpg

dk4.jpg

 

A Czeglédy-ügy kapcsán hasonló indulatok csaptak össze a Momentum Mozgalom Facebook-oldalán is:

mom1.jpg

mom2.jpg

mom3.jpg

mom4.jpg

Ahogyan Szentesi Zöldinek nincs halvány fogalma sem saját szavai súlyáról, úgy az ellenzéki összefogás néhány pártjának sincs arról, hogy korábbi kudarcaikat mi okozta, arról meg pláne nincs, hogy miért győztek most. Emblematikus figuráik mélyen és erősen tagozódnak szervezeteikbe mind a mai napig. Fel kellene fogni végre, hogy nem maguk miatt győztek. Messze nem. A saját erejükből egy tanyagondnoki posztot sem nyernének el, nemhogy Budapest és egy raklap megyei jogú város irányítását. A Facebook-on a minap láttam egy Palánkai Mariann nevű ismerősöm – nem közszereplő, de felhatalmazott, hogy idézhessem – posztját, amelyben politikai elemzőket megszégyenítő módon világított rá sok tényezőre. Például ezekre:

Vajon hányan értik az ellenzéki pártok vezetői közül, hogy a szavazóik a protekcionizmust, a gyanús ügyeket, a transzparencia hiányát, a törvényesség/bíróságok semmibevételét, a haveri kádárpolitikát, a korrupciót szeretnék leváltani, nem pedig lecserélni egy másik színűre? Mennyi politikai realitásérzék szükséges ahhoz, hogy felismerjük, ellenzéki-birodalmi főügyvédnek nem választunk büntetőeljárás alatt álló személyt? Vajon értik-e, hogy a szakmai paramétereket igénylő megbízatásokba juttatott, szemünk előtt bontakozó személyi állományuk azt az üzenetet hordozza, hogy egyetlen megveszekedett személyes érdemekkel rendelkező civil szakértőjük sincs se közel, se távol?

A jászberényi polgármester-választást például az a Budai Lóránt nyerte megdöbbentő fölénnyel, akinek évekkel ezelőtt egészen durva, Szálasi Ferencet is idéző posztjai voltak a Facebook-on. Amikor ezeket véleményezésre kitettem Bősz Anett liberális parlamenti képviselő oldalára, többen is támadtak, mi több, meg is hazudtoltak. Akadt olyan, aki utólag elnézést kért és elismerte, hogy jogtalanul rántott kardot és a kommentek valódiak, majd maga Bősz Anett is leírta: ha mindez igaz, akkor elfogadhatatlan. Hidegen hagyta a szavazókat, pajzsra emelték a Jobbik jelöltjét. (Hozzáteszem, hogy a választás napjáig ő is egyesületi színekben futott, de Tóth Péter, a Jobbik szegedi vezető politikusa már másnap csupa nagybetűvel emelte ki, hogy Budai bizony az ő polgármesterük.)

toth_peter.jpg

(Forrás: Tóth Péter Facebook-oldala)

Ezzel együtt: a puding próbája az evés. Majd meglátjuk. Az szinte biztos, hogy a teljes ellenzéki összefonódás eufórikus hívei sosem fognak megvilágosodni, mert a Fidesz iránti gyűlöletük bárminél erősebb. Sokaknak okkal, sokaknak ok nélkül. Ugyanakkor bőven lesznek majd olyanok, akik nem képesek mindent lenyelni. Már most is ők azok, akik a fenti gondokat szóvá tevő ellenzékhez sorolt sajtóorgánumokat igyekeznek védeni az orrbefogós trollhadtól, akik véresen habzó szájjal fideszesezik le őket mindenért, ami nem isteníti az egybesült ellenzéket. Nem fogják fel, hogy a sajtó dolga egy normális országban pontosan a problémák feltárása – legyen az bármelyik oldalon is. Aki ezt becsmérli, az a demokrácia alapjait kérdőjelezi meg és semmivel sem különb, mint az, akit le akar váltani.

Érdemes megnézni itt Ungár Péter káprázatosan gyenge mellébeszélését, amikor Czeglédy szerződéseit próbálja védeni, miközben a szintén LMP-s Schmuck Erzsébet, illetve a jobbikos Jakab Péter ugyanazt simán elítéli. A DK-s Gréczy Zsolt pedig egészen odáig megy, hogy egy le sem zárult büntetőügy kapcsán az Orbán-rendszer mártírjaként festi le a jogászt, ami éppen akkora baromság, mint bűnösnek beállítani jogerős ítélet előtt. Csak azért, mert DK-s. Ha fideszes lenne, akkor ugyanez a Gréczy virtuálisan húzná karóba egy Facebook-live videóban, le se tojva a büntetőeljárás idő- és térbeli helyzetét.

Az ellenzékhez tartozó pártok előtt egy út van. (S ez pontosan ugyanúgy igaz a Fideszre is.) Ki kell vetniük maguk közül azokat, akik már rengetegszer leszerepeltek és minél távolabb kell tartani őket a hatalomtól. Hosszabb távon a szavazók úgyis észreveszik majd, hogy csak a szín változott, a tartalom és a levitézlett aktorok nem. Mégsem lehet okos megoldás, ha a közpénzt ezúttal mások lopják el. Attól az még el van lopva. A normálisabb és a többpártrendszer alapjait felfogó szavazók pedig szívesebben voksolnának megalkuvás nélkül, hiszen 1990 után nem véletlenül vetettük el a Hazafias Népfront katyvaszát, s ez most veszettül hasonlít ahhoz.

Mi lenne, ha egyszer a büdös életben, így a rendszerváltás utáni harmadik évtized küszöbén nem kellene megalkudni? Ha lenne egy olyan párt, melynek elképzeléseivel legalábbis döntő százalékban a többség egyetért, és nem kellene eltűrnünk lejárt szavatosságú, egymást a függöny mögött farba rugdosó, régi vagy újhülye szereplőket a jobb élet reményében? Azért lettek eltakarítva az országot anyagi és erkölcsi szempontból is szétrohasztó állampárti vörös mamelukok, hogy 30 év után összeszorított fogakkal kelljen szavaznunk olyanokra - tökmindegy, hogy melyik politikai oldalon - , akiket egyébként a küszöbünkön sem engednénk túljutni egy normálisan működő demokráciában?

Ezeket pedig csak úgy itt hagyom. Kádár János köszöntőbeszédének részlete a Szabad Nép 1948. január 11-i számából:

img_4013.jpg

Ez pedig már Rákosi Mátyás a Szociáldemokrata Párt és a Magyar Kommunista Párt egyesülésén 1948. június 12-én:

szabad_nep_19480613.jpg

(a képek forrása: Arcanum Digitális Tudománytár)

A bejegyzés trackback címe:

https://polipraktika.blog.hu/api/trackback/id/tr3915302746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suszter András 2019.11.14. 07:45:44

minden mondatával egyet értek a cikk írójának, és ezt a cikket kellene mindenhol mutogatni, részben hogy felismerhessék a szavazók, hogy szokás szerint átbaszták magukat, és hogy ideje lenne a pártokat a földszínéről eltörölni, mert amíg rájuk szavazunk, addig egyik inget cseréljük egy másikra, de ebbe is, meg abba is csak belerohadunk. Arra persze kiváncsi lennék, hogy mindkát oldal birkacsordájából hányan ismerik fel a cikk alapján, hogy valóban csak az orbán és/vagy gyurcsány fóbiájukat tudják érvek és tények nélkül kiböfögni pl. a facebookon, és ők valójában adott pártok agymosott zombie lényei, akiket szócsövekké faragtak a gazdáik. Max annyi különbséget lehet csak tenni a birka és birka közt, hogy van aki elvből vagy alapból idióta és van , aki pontosan körvonalazott saját érdekéből.

Minden ballib bérretteg 2019.11.14. 07:57:16

Ritka korrekt poszt, az index blogon, elvegytve a szeka, b1, és többi agyhalott uszító szar közé. ;)

apro_marosan_petergabor 2019.11.14. 07:58:07

@Kőműves Kellemetlen:
"amelyiknek a seggétől most is szaros a szád." Miért, te így szoktad?
- Az egész MSZP levitézlett komcsikból(MSZMP) áll, a DK szintén, SZDSZ-el kiegészítve (amely ÁVÓS vonalvezetésű). - Gyurcsány, Gál, Gy Németh, Havas Szófia, Atkári...stb.
A FIDESZ-KDNP legénysége harminc éve elszakadt a kommunista vonaltól éles szembenállását deklarálva és működtetve. Nem véletlenül folytaná meg egy kanál vízben - ha tehetné -az említett maszop-szadesz csapat őket...
Ismétlem, felépítettek egy élhető országot a maszop-szadesz romokból.

apro_marosan_petergabor 2019.11.14. 08:06:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Gyurcsány - mint KB tag, miből is lett milliárdos?
Apró Piroska (Apró Antal 56-os megtorló lánya) és a pártkapcsolatai sehgítségével privatizált...
/ De legalább a cégét bírta működtetni - ellentétben az országgal/
Milyen - milliárdos - villában lakik a Rózsadombon?
Az ÁVO rekvirálta zsidó tulajdonosaitól a villát s adta Apró Antalnak...

Mit adott az országnak?
...Éjjel-nappal hazudtunk..., majd lövetett 2006.ban...+ gazdasági csődhelyzet
Kikre támaszkodik? Hadd ne mondjam...

Kivlov 2019.11.14. 08:29:27

"Hónapokig figyeltem azokat, akik orrbefogós voksolásra buzdították az embereket. Ugyanezen időszak alatt mondtam el milliószor: ez a megoldás semmi jóra nem vezet"

Most jöttetek rá?
Az ország azért nem halad 30 éve sehová, mert mindig amentén szavaz a nép, hogy kit nem akar látni az ország élén.

konrada 2019.11.14. 08:54:20

@inreallife:
Szerintem most qrvára kedvet csináltál arra, hogy az emberek a hozzád hasonló Lenin-fiúkra szavazzanak...

MACISAJT 2019.11.14. 08:58:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ne hazudozz! Az ellenzéki oldalon nem tudsz gyorsan meggazdagodott milliárdosokat mutatni! "

Nocsak:-)

A böszmétőlL isztingerig( lásd még Tüttő Kata ettársnő, frissen fővárosi alpolgármester), Kapolyitól Puch-ig, Aczél Zoltán Dunai György Forró Zoltán Jászai Gellért Kupper András Leisztinger Tamás Michael Gagel Nagy György (Wallis) Puch Scheer Sándor Szivek Norbert Zelles Sándor , Oszkó, Bajnai,Gráf, Veress ...

mondjam még?:-)

nemecsekerno_007 2019.11.14. 09:06:34

Mit adtak nekünk a rómaiak?!?! :))))))

nemecsekerno_007 2019.11.14. 09:08:37

@Kőműves Kellemetlen: Aztán a rabló “ballibekkel” mi lesz, vagy a privatizáló ex-elvtársakkal?! Vagy az már régen volt?!

rallus 2019.11.14. 10:02:32

A győztes ellenzékiek most erőt (pénzt) gyűjtenek, rendezik soraikat, (a régi elvtársakkal) aztán munkába lendülnek, (privatizálnak, eladósítanak) és elkezdik megírni az őszödi beszédeiket, amit kölcsönösen kiszivárogtatnak...
A számlát meg majd kifizetjük, hiszen tömegdemokrácia van....

chrisred 2019.11.14. 10:10:48

@Kivlov: Mert 30 éve csak olyanok kerülnek hatalomra, akiket a nép nem akar ott látni, miután pozícióba kerülve kimutatták a foguk fehérjét.

chrisred 2019.11.14. 10:13:34

@rallus: És ez csak az önkormányzati szint, a töredéke annak, ami nap mint nap eltűnik a feneketlen állami kincsesládából.

chrisred 2019.11.14. 10:16:20

@Dread Naughty: Igen, a Fidesz el is kezdi büntetni a budapestieket a szavazataikért, amivel mélyebbre süllyed, mint ahol a ballibek valaha is voltak. Ami nem kis teljesítmény.

Kivlov 2019.11.14. 10:16:46

@chrisred:
Igen, mert a nép abban a tévhitben él, hogy itt lesz valaha is nyugati színvonal.
Abban a tévhitben él, hogy az egyén (nehéz) sorsa valaki más, jellemzően az Állam miatt van. Ezért nem jó neki soha semmi és senki. Egy ideig arra szavaz, aki kioszt neki X forintot, de hát ezzel csak rövidtávon lehet motiválni.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.14. 10:18:06

@inreallife: Rossz hírem van..Magyarország problémáinak első számú felelősei ti lippschik voltatok, és 2010-ben ki lettetek végezve..;)

CSOKKI MÁLNA 2019.11.14. 10:19:16

@Kőműves Kellemetlen: Nem szerzett többet, kevesebbet szerzett te mocsok cigánygyűlölő..:)

CSOKKI MÁLNA 2019.11.14. 10:20:42

@ember100: 13 éve szoptok, ez a lényeg.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.14. 10:22:11

@inreallife: Czeglédy egyszer már el lett ítélve jogerősen adócsalásért, csak szólok, és nem a Fidesz volt kormányon akkor..

rallus 2019.11.14. 10:22:32

@chrisred:
"Magyarország a második legnagyobb gazdasági növekedést érheti el idén az Európai Unióban a Nemzetközi Valutaalap (IMF) szerdán ismertetett októberi felülvizsgált jelentése szerint.

Az IMF szerdán publikált európai regionális növekedési prognózisában megerősítette, hogy Magyarország hazai összterméke (GDP) 4,6 százalékkal nő a tavalyi 4,9 százalék után."
Na most képzeld el, hogy mi lenne itt, ha ezek is olyan becsületesek lennének, mint a ballibek voltak! Kánaán!

chrisred 2019.11.14. 10:31:14

@rallus: Ugyanez, a GDP-be az is beleszámít, ami elveszti a közpénz jellegét.

chrisred 2019.11.14. 10:34:59

@Kivlov: Szerintem senkinek nincs ilyen illúziója, az emberek tudják, hogy itt legfeljebb politikusok és a sleppjük fog nyugati színvonalon élni. Nekik legfeljebb az áll a hatalmukban, hogy kipenderítsék a jólétből azokat, akiknek a borkaizásából már elegük lett.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.14. 10:41:00

@chrisred: És a helyükbe ültessék mondjuk Janiczák "szárazon kúrlak seggbe" Dávidkát..

rallus 2019.11.14. 10:46:00

@chrisred:
" Az MTI beszámolója szerint a növekedéshez az ipar, az építőipar, és a piaci alapú szolgáltatások járultak hozzá legnagyobb mértékben. A bővülés mértéke meghaladja a várakozásokat, az elemzők többsége ugyanis ennél visszafogottabb számokkal kalkulált, a becslések átlagos értéke 4,8 százalék volt."

És nem adták el a közműveket, a Mol egy részét, nem zártak le vasútvonalakat és szüntettek meg kórházi ágyakat.... Nem értek rá, éppen loptak, hogy neked igazad legyen...

chrisred 2019.11.14. 10:46:29

@CSOKKI MÁLNA: Ez a választék. 30 éve gondosan ügyelnek arra, hogy nehogy külsősök kerüljenek a hatalom közelébe.

Kivlov 2019.11.14. 10:52:53

@chrisred:
Igen, és akkor ennek a végén majd eljutunk oda, hogy külföldről importáljuk a politikust is. :D
Amúgy meg a politikus a népből jön. Ha nem tetszik, akkor a népből kell kinőnie egy jobbnak. Mert ez így megint csak másra mutogatás, felelősséghárítás.

chrisred 2019.11.14. 10:53:14

@rallus: Mi köze a közművek eladásának a GDP-hez? Az állami kézben lévö közművek veszteségét is az adófizetők állják, meg a fogyasztók szenvedik el az olyan sikertörténeteket, mint a kukaholding. A kórházi ágyak pedig tényleg kellenek, ha már több ember patkol el kórházi fertőzésben, mint közuti balesetben.

konrada 2019.11.14. 10:55:48

@rallus:
...és az a legszörnyűbb, hogy a kormánypárti oldalon levők lopnak.
És mértéket sem nagyon ismernek.

...viszont 1 párton belül vannak, így nem kell 5 felé osztaniuk az ellopandót, így több maradhat meg belőle a köznek, mert persze az ellenzéki politikusok mindegyike úgy érzi, neki is jár annyi hatalomban, mint amennyit a másik oldal politikusa tett zsebbe.

...csak ahhoz már 5x annyit kell kivenni a közösből....

chrisred 2019.11.14. 10:56:21

@Kivlov: Nem, a politikus a KISZ-ből meg az utódaiból jön, köze sincs a néphez, azt se tudja, mi az. Soha életében nem dolgozott, semmihez nem ért, legfeljebb ahhoz, hogy egy másik politikus táskáját cipelje.

konrada 2019.11.14. 11:07:47

@chrisred:
A kórházi fertőzések valóban gáz.
...csak ahhoz nem árt tudni, hogy sokat tesz hozzá a számok növekedéséhez az, hogy most már tudnak róla, és gyógyászati módszerek fejlődésével egyre több olyan megmentett - ám legyengült szervezetű - ember van, akik erre fogékonyak lehetnek.

Ezzel persze nem mentem fel a trehány személyzetet, mert a kórházi fertőzések jó része nekik "köszönhető", de ennek a trehányságnak is van oka:
Nyugat-Európában már régebb óta áll fent az a helyzet, hogy a fiatalok messze kerülik az olyan felelősségteljes, nonstop, mocsokkal járó munkaköröket, mint amilyen az egészségügy. Nyugaton ezt megoldják azzal, hogy az alacsony bérszínvonalú gyarmatokról hoznak be erre embereket.
... mi meg az a gyarmat vagyunk, ráadásul a nyugatot követjük abban, hogy a fiatalok kerülik nagy ívben ezt a fajta munkát.
...s így aki marad, hát ... ...persze akad köztük elhívatott is, de rájuk is vonatkozik a túlterhelés.

konrada 2019.11.14. 11:13:44

@chrisred:
Mi köze?:
Abban igazad van, hogy az állami kézben levők veszteségeit is az adófizetők állják,
de a privatizáláskor a garantált hozamot is ők állták.
...és ez pénz szépen vándorolt is kifelé - természetesen a külföldről felvett, de alacsony árfolyamon tartott: hogy minél többet lehessen visszavinni - valutában.

Ez meg hiányzott a GDP-ből. (Nálunk. Máshol azért megjelent.)

Venesz 2019.11.14. 11:27:09

@MACISAJT: Kupper András mióta baloldali?

chrisred 2019.11.14. 11:27:44

@konrada: Sokan akarnak orvosok lenni Európa nyugati felében is, csak az elitképzés, magasak a követelmények, kevesen felelnek meg. Miközben a társadalmak elöregedésével az egészségügyben dolgozók létszámát folyamatosan növelni kellene.

chrisred 2019.11.14. 11:40:43

@konrada: Ezt honnan lehet tudni? Mármint hogy az adózás utáni nyereséget nem forgatták vissza mondjuk hálózatfejlesztésre (ami hosszú távon költségmegtakarítást jelent), hanem egy az egyben kivették a gazdaságból.

Cpt. Flint 2019.11.14. 11:43:20

@poszter: @Kivlov: @Suszter András:
Oké. Szóval hülye, aki "elvtelenül", "hit nélkül" a Fidesz ellen szavazott.
Na most akkor, legyetek szívesek válaszolni: Hol van akire "ezek" helyett szavazni kellett volna?
Hol dereng sáros ki országunkban bármilyen pártfüggetlen, tisztakezű szakértői gárda, fehér ruhában, fényes páncéllal, akire minden jóérzésű ember hittel és örömmel szavaz, és eljövend vala a Kánaán...? Hol van ilyen bárhol a világon???

konrada 2019.11.14. 12:09:18

@chrisred:
Honnan...
...egyszerű közgazdasági alapvetés. A befektetetők alapvetően tudták, hogy egy monopol-közszolgáltatás haszonba hajtása egy másik országban kockázatos befektetés, amiből a haszont addig kell kivenni, amíg lehet.
Így a hálózatfejlesztés - mivel kiépült rendszert vettek át - alapvetően korszerűsítést-cserét jelentett.

Az meg költségelhető tétel, ami a működési bevételből kerül ki. ...ha az kevés, akkor meg árat emelnek, mert nincs konkurencia.
Nem véletlenül lett Kelet-Európában itt a privatizált szolgáltatóknál legmagasabb a rezsiszámla.

konrada 2019.11.14. 12:12:40

@Cpt. Flint:
...valahol pont ez volt a kérdésük is az előzményeidnek.
Érdemes-e, jó-e ilyen - ismert előzményű - választék mellett cserélni?

chrisred 2019.11.14. 12:23:41

@konrada: Vagyis a fogyasztók nálunk a jogbiztonság hiánya miatt fizetnek többet.

konrada 2019.11.14. 12:57:59

@chrisred:
A világon mindenütt.
Működő rendszerű közszolgáltatók kiárusítása haszonvadász befektetőknek eleve a jogbiztonság hiányát jelzik, azaz kockázatos ügylet, hiszen eleve csak az a cél, hogy válságos időszakban az illetékes vezetés gyorsan húzzon be pénzt hatalma megtartásához.

Ezt tudja a közszolgáltatást felvásárló befektető is, de azt is, hogy gyorsan lehet abból pénzt kiszedni...

chrisred 2019.11.14. 13:16:37

@konrada: Nem, a jogbiztonság hiányát inkább a bármikor bekövetkező visszaállamosítás jelenti. Mert egy piaci szereplő szabadon dönthet arról, hogy beszáll egy ország közműellátásába, de az rajta kívül álló kockázati tényező, hogy az állam közhatalmi eszközökkel megszüntetheti a piaci szereplő ágazati tevékenységét.

Suszter András 2019.11.14. 13:20:49

@Cpt. Flint: A demokráciának az is része, hogy amennyiben alkalmatlan jelölteket látok egy választáson, akkor jogom van egyikre sem szavazni. A jövő nem a pártoké, hanem a civil szerveződéseké, talán nem véletlen, hogy választásról választásra egyre több a független jelölt, és egyre többen éppen ezekre szavaznak. Nem ide értendő a függetlennek álcázott, de valójában pártok által delegált. Persze az ilyen álfüggetlenek látszati függetlensége már negválasztását követőe első pár hétben kiderül. AZ is egy fontos visszajelzés minden egyes pártnak, hogy ismét a legnagyobb tábort a szavazást elutasítok alkották, akiknek jelentős része, és egyre nagyobb része azért utasít el, mert nem lát alkalmas jelöltet, sőt egyáltalán nem szeretne pártok jelültjeit látni, levitézletteket pedig különösen. Erősíteni kell a civil mozgalmakat és ezeken belül működési szabályzatba kell írni, hogy változtatni akarnak a választási rendszeren, de siker esetén magát a kormányzást átadják szakértők és nem berken belüli szakpolitikusoknak. Van bővan hazánkban is elegendő jó szakember, akik miniszteri, vagy kiemelt állami vállatok vezető posztjaira alkalamasak, csak ők már egytelen párthpoz sem adják a nevüket. Karácsony is csak lavirozni próbál elsődlegesen a DK és a kormény között, de valójában csak saját politikai és gazdasági karrierját akarja egyengetni, hogy mindkát oldal tőle függjön, csak ehhez Ő borzasztóan kevés. Összegezve tehát van megoldás és nem kell kompromisszumok mentén élni és úgymond a kisebbik rosszra szavazni feltétlen, csak mert megpróbálják egyes pártok vezetői úgy beállítnai a szavazást, hogy csak az lehet alternatíva, ha szavazunk, akkor is, ha akira szavazunk azzal nem vagyunk elégedettek. Az a szocializmusból szállóigévé vált momdás, hoghy aki nem velünk van, az ellenünk, az már abban az időben is megbukott, teljesen felesleges volt ezt a retorikát újra előhozni. Ahogy a cikk szerzője is rávilágít, ez azellenzéki egység, csak eg yösszetákolt érdek házasság volt, de csak arra az időre, amig némi hatalmat magunkhoz kaparhatunk, majd ahogy ez megtörtént már egymásnak is esünk. A fideszre nem lehet rábizni a fabódét sem, de egy iylen láőtszati szövetségre sem. AZ ilyen cegkédy féle ügyek, vagy a VIII kerület legfontosabb első döntése, a fizetésük megemelése rávilágít arra, hogy a választási cirkusz nem rólunk szól, hanem róluk, és sajnos már amikor kérdeznek sem mondank igazat, ígérgetni meg bárki tud felelőótlenül. A programjaik ötletgyűjtemények konkrétumok nélkül. Lopni meg minneki lopott s lopni is fog, csak az a kérdés mennire hiszik el, hogy ez ellen nem lehet semmit tenni, minél inkább elhiszik, annál kevésbé érdekes, hogy ezt mások érzékelik-e vagy sem. Az elmúlt 30 évben a politikusok csak annyiban változtak, bármelyik pártól is érjkeztek, hogy a politikai evolúcuó részeként egyre bátrabbak és magabiztosabbak lettek arrogancia, korrupció és lopás szintján is, de ez természetes, mert mindneki azt nézi, aki előtte volt meddig mehetett, meddig menbt el, és ezt a határ feszegetik mindig tovább és tovább. Aki változást akar, az látványosan elkerüli a pártokat és részesévé válik a civil mozgalmak szervezésének.

Suszter András 2019.11.14. 13:27:11

@Cpt. Flint: és méf egy apróság, idézlek: "Oké. Szóval hülye, aki "elvtelenül", "hit nélkül" a Fidesz ellen szavazott."
Nos éppen azt hajtogatta az ellenzék, hogy aki nem szavaz az hülye, mert ezzel a fideszt segíti, így visszakérdeznék, akkor szerinte hülye aki nem köt kompromisszumot és nem hiszi el, hogy az elvtárs becsületesebb, mint a polgártárs ? Akkor pontosan ki is a hülye ? aki csak azért szavaz valakira, hogy valaki ellen szavazzon, vagy aki kimondja, hogy alkalmatlan jelöltekre nem adok szavazatot. Miért is kellet volna pl. a XVII lerületben egy olyan alkalmatlam emberre szavazni mint GY. Német Erzsébet, aki már számos kerületben indult sikertelenül mégis politikai páláyn maradhat, sőt egyenesen főpolgármester helyettes lehet. Vajon mennyire arcul köpése a választóknak, ha a választól nemet mondanak rá, majd erre azt reagálja a DK, hogy ja kérem, ha a választók nem voltak hajéandól hatalmat, posztot adni neki, akkor majd mi adunk leszarva a választókat egy politikai alku részeként Karácsony Gerire rákényszerítve. Mennyire megélhetési politikusok az ilyenek, akik et nem lehet elégszer leszavazni, hogy akkor más módon ne mutyizzák be magukat valamilyen politikai jellegű, de szakmainak kikiáltott állásba.

inreallife 2019.11.14. 13:37:36

@konrada:
Szarok az emberekre. Ugyanezek az emberek valasztottak meg anno hornekat, gyurcsanyekat meg most a viktorekat is. Normalisak? Nem nagyon. Egy nagy hulye masszat alkotnak valodi fuggetlen velemenye csak igen keves embernek van. Most orbant utaljak minel jobban, akarhogy cimkezed oket. Csak szolok 2010-ben gyurcsanyt utaltak ugyanezek. Ha magadba nezel te sem 88 ota vagy fideszes, gondolom megjartad a politikai spektrumot oda vissza. Az tuti, hogyha volt szavazati jogod a rendszervaltaskor, akkor vagy liberalis voltal es a fideszre szavaztal, vagy konzervativ, aki az mdf-re. Ha pedig paraszt vagy, akkor a kisgazdakra. Az eredeti fidesz szavazok mar reg otthagytak ezt a komcsi krealmanyt, amive valtozott, leven ok liberalis szavazok.

Mosdathatod itt a szerencsen cig@nyodat, de emberileg egy hulladek a kover lacaval egyutt. Vajon mi lenne a polgari foglalkozasuk, ahol ilyen mentalitassal ervenyesulni tudnanak? Segits mar, adj par tippet.

chrisred 2019.11.14. 13:39:15

@Suszter András: Ha valakit pedig a választók megszavaznak polgármesternek, akkor ő meg ezért nem lehetne a főpolgármester helyettese. Ördögi kör.

inreallife 2019.11.14. 13:40:13

@nemecsekerno_007:
Semmi. Ahogy a fideszesek is lelepnek a svajci bankszamlajukkal. Amit elloptak, annak mar kovel uthetjuk a nyomat. Meg kell cimkezni oket, hogy lopnak es tobbet nem johetnek a hatalom kozelebe. En a 2 ciklust is beleraknam az alkotmanyba, hogy maximum annyi lehet, miniszterelnokkent, vagy koztarsasagi elnokkent. Nem kellenek bebetonzott maffia partvezetok.

inreallife 2019.11.14. 13:44:04

@CSOKKI MÁLNA:
Kicsit furcsa a megfogalmazasod, mert egybemosol engem a libsiket, meg az mszp-t. Ha igy nezem, akkor hulyeseget beszelsz. Ha mutatok hajlandosagot arra, amit mondani akartal, hogy az mszp volt 2010-ben az eltuntetni valo, akkor igazad van. Csakhogy azota a fidesz erosen dolgozott, hogy o legyen az elso szamu celpont, akit el kell takatritani. Bar sokallom az mszp-re leadott voksok alapjan a 8%-ot nekik, de a fidesz sem erdemel tobbet. 22-ben meglatjuk. A nep fogja nyugdijazni a vajdadat, te pedig gazdatlanul maradsz, kereshetsz uj foldesurat magadnak. Kinezted mar melyik lesz az?

konrada 2019.11.14. 14:18:51

@inreallife:
Na látod.
...viszont valakinek akkor is kormányozni kell, és ha már: akkor ne olyan legyen, aki megfelel azoknak, akik akasztgatnának szabadidőjükben...

...egyébként jól gondolod: a neoliberalizmusnak sosem voltam a híve, én már csak megakadtam annál a fajta liberalizmusnál, amelyet Kossuthék, Széchenyiék, Deákék képviseltek, és amit manapság a mostani magukat liberálisnak öndefiniálók - de egyébként elég kizárólagosan gondolkodók - jó esetben konzervatívnak hívnak.

Ezért a 89-es fodoros fideszt még nem tartottam elég érettnek, és szavaztam az MDF-re.
...de az elfogyott. Így nem maradt más lehetőség az utódpárt távoltartására az addig egyébként általam tisztelt SZDSZ árulása után, mint az MDF-et is bekebelező fidesz.

...és messze nem értek egyet velük mindenben, de látva a választékot... (és ebben neked könnyebb a helyzeted, mert neked az is jó volna, ha valami ultraszélsőséges párt akasztgatna, aztán hogy mi lesz utána? Na ezért nem tudtam sosem ilyen jakobinista liberális lenni...)

...de hajrá, mert a liberalizmusról úgy gondolom, mint Voltaire. (tudod, "nem értek egyet azzal amit mondasz de életem végéig harcolni fogok azért hogy mondhasd"), akit valószínűleg a mai PC liberálisok már rég tűzre vetettek volna...

chrisred 2019.11.14. 14:46:20

@konrada: A jakobinusok, legalábbis amikor hatalomra kerültek, messze nem voltak liberálisok, pont ellenkezőleg, irtották őket.

nemecsekerno_007 2019.11.14. 15:14:34

@inreallife: Svájci bankszámla?!?! Bizonyíték? Oknyomozás?!?! Egyelőre csak a lebegtetést látom 10 éve. Ami a proliknak jó, de a korrupció elleni harcnak csak árt...

konrada 2019.11.14. 15:15:45

@chrisred:
Ebben tévedsz.
Ők liberálisok voltak akkor is, és azokat fejezték le, akik ebben nem értettek egyet velük.;)
(Hogy ez honnan ismerős? Inkább nem írom le, mert az nem fér bele a PC liberalizmusba.;)

Cpt. Flint 2019.11.14. 15:15:52

@konrada: én nem ezt éreztem ki a hivatkozottakból. nem a váltás szükségessége volt megkérdőjelezve általuk, hanem a "bármi áron egy jelölt, csak győzzünk". azt véltem kihallani, hogy ne tessék "elvtelenül" a (volt, kozmetikázott) jobbikosra szavazni liberálisként, hanem tessék csak továbbra is meggyőződéssel nyomatni a 12×1-5%-os pártokat. illetve - amin nagyon felhergeltem magam - mintha az is megcsillant volna a háttérben, hogy megérdemeljük a fideszt, és minden egyes választó egyénileg felelős azért, hogy nincs sehol egy kormányzásra kész, tisztakezű szakértői gárda.

Kivlov 2019.11.14. 15:27:34

@Cpt. Flint:
Miért kéne függetlennek és szakértőinek lennie?
A politika nem erről szól. A világ egyetlen országában sem. Pártok vannak, akik népességi csoportokat, ideológiákat, világnézeteket, jövőképeket képviselnek.

Kivlov 2019.11.14. 15:29:15

@chrisred:
Persze. Ha így van, akkor miért szavaztak a semmit nem mutató karácsonyfára, a már bizonyított taplós helyett?

Cpt. Flint 2019.11.14. 15:34:59

@Suszter András: " jogom van egyikre sem szavazni."
Ez egy totálisan improduktív és erősen vitatható hozzáállás egy demokráciában. Aki nem szavaz, ahelyett mások szavaznak, és végeredményben senkit nem érdekel, hogy aki nem szavazott, annak mi a véleménye.
"egyre több a független jelölt"
Hány db valóban (tényszerűen és bizonyíthatóan) független jelölt volt a választáson?
"fontos visszajelzés minden egyes pártnak, hogy ismét a legnagyobb tábort a szavazást elutasítok alkották"
mint mondtam, ez nem érdekel senkit (amíg a szavazás nem eredménytelen). a pártok tömegszervezetekből már évtizedekkel ezelőtt szinte csak tisztségviselőik gyűjtőszervezetévé váltak. "sima" tagság szinte nincs.
"Erősíteni kell a civil mozgalmakat"
A civil mozgalmak nem kormányzásra, nem népképviseletre jöttek létre. általában célszervezetek, szűk működési spektrummal, és nem is akarnak mások lenni. (Amúgy a párt is egy civil szervezet/mozgalom.)
"Van bővan hazánkban is elegendő jó szakember" Igen, csak aki jó a szakmájában és szereti csinálni, az többségében hülye lenne miniszter lenni.
Volt egy novella, ahol az alapján választottak vezetőket, hogy aki legkevésbé akar az lenni, az a legalkalmasabb. Ez persze azért valszleg sántít, és nem is kényszeríthetsz rá senkit, emellett a hatalom megváltoztat.
"Összegezve tehát van megoldás és nem kell kompromisszumok mentén élni és úgymond a kisebbik rosszra szavazni feltétlen"
Nekem még van kb. 40-50 évem, és én egyáltalán nem hiszek abban, hogy van megoldás. Rövid távon biztos nincs, nincs olyan, hogy 2022-re itt lesz egy több ezer fős, független, mindenki által tisztelt, elismert, elfogadott, tisztességes szakembergárda, amely ukmukfukk átveszi Magyarország kormányzását, miután 85 %-os aránnyal megnyeri a választásokat.
Engem maximum annak a reménye éltet, hogy a jelenlegi, utálatos, arrogáns társaság eltűnik és talán EGYES ellenzékiek tényleg azt csinálják majd, amit ígértek.

Cpt. Flint 2019.11.14. 15:36:24

@Kivlov: oké. akkor TE kit (kiket) akarsz az ország élén látni?

CSOKKI MÁLNA 2019.11.14. 15:40:11

@inreallife: A szocik nélkül nem nyertetek volna egy csomó helyen..És kit látnak szemeim Karigery első emberei között.Lumpen Mónikát,Gál J. Zoltánt,Tüttő Katát..Tini bá' Ezek ugyanazok..? :)))

CSOKKI MÁLNA 2019.11.14. 15:43:45

@Kivlov: Hát épp ez az! A „függetlenek” kurvára nem függetlenek.Ez kb. olyan szintű átverés,mint az,hogy az NGO-k civil önszerveződések..

Cpt. Flint 2019.11.14. 15:43:47

@Suszter András: "Nos éppen azt hajtogatta az ellenzék, hogy aki nem szavaz az hülye"
Ez a része igaz. Az indoklása nem feltétlenül.
Ők ezzel mozgósítottak, mert ez egy meglévő és nagyon sokak számára vonzó program. Az ezen túli ideológiai eltérések nyilván megosztanák az embereket, ha több jelölt lenne.
Arra meg úgy tűnik, egyik ellenzéki pártnak sincs ideje, akarata, esze, szándéka, emberei, hogy egy tisztességes, minden tekintetben részletes, átgondolt, alátámasztott programmal jöjjön elő, és ezt még el is tudja hitetni/fogadtatni az emberekkel. (És még megfelelő embereket is fel tudjon mutatni, akik majd végrehajtják.) Ez túl melós, vagy talán lehetetlen.

chrisred 2019.11.14. 15:49:08

@konrada: Nem, a jakobinus határozottan baloldali mozgalom volt, és erősen magántulajdon-ellenes. Vagyis élesen elhatárolható a liberalizmustól.

chrisred 2019.11.14. 15:53:09

@Kivlov: És ezért van a legtöbb országban válságban a politikai elit és törtek előre a populisták.

inreallife 2019.11.14. 17:27:03

@konrada:
Voltaire egy kocsog volt. Pont annyira tekintem hivatkozasi alapnak, mint a tintas Churchillt. Egy bizonyos teren meglevo kvalitas egyaltalan nem tesz valakit megkerulhetetlen orakulumma, plane nem egy olyan teruleten, amihez koze sem volt.

A 22-es valasztas nem arrol szol, hogy visszajonnek-e gyurcsanyek, hanem arrol, hogy orban el lesz-e uldozve, vagy sem. Ezert hibas az ervelesetek, hogy jaja, mi lesz akkor, ha gyurcsany visszajon? Mi lenne? Semmi. Orbanek megbuktak az emberek szemeben, atadja a stafetabotot a kovetkezonek. Az mszp-szdsz helyett, az mszp2.0-szdsz3.0 es egyebek kormanyanak. Senki sem tudja, hogy jobb lesz-e, csak remeli. De orbaneknak menni kell, minden tovabbi csak utana jon.

Ezt pedig nem az eu-nak, nem soros-nak, nem az ellenzeknek koszonhetik, hanem sajat maguknak. Az o kormanyzasuk egy igen jol merheto utalatot valtott ki az emberek TOBBSEGEBOL. Talan el kene gondolkozni rajta, hogyha az emberek kepesek lennenek az ellenzeki osszefogas jeloltjekent hitlert es sztalint is megvalasztani, csak a fidesz bukjon, hogy talan valami baj van a kormanyzassal, amit ti aranykornak hivtok. Meg az aranyat szaro vajdatok sem az igazi, mert buzlik valami.

Szoval a valasztas tetje, hogy a fidesz megy-e a pokolra, vagy sem. Ertekeket ne varj, ez egy tiltakozo demonstracio. Az ertekeket a kormanynak kene megjeleniteni, de eleg nehez, amikor idiotak es dilettansok gyulekezete kepviseli oket. Melyik fideszes kepviselo jelenit meg erteket? Erre tenyleg kivancsi vagyok. Ki hordozza magaban az erteket a fideszben, amire en is ra tudok bolintani? Ki az a gral lovag a fideszben, aki utan konnyet kene ejteni? Mert a kreteneket megszamolni sem lehet, ahogy a parttagok kiskonyven vegigmegyunk, annyi van. Egyikert sem kar. Azert sem, amit kepviselnek.

Barmikor tudnek 200 ugyanilyen pribeket a parlamentbe kuldeni, mint akik most vannak. Sot, ha talalomra valasztanek, lehet minosegi ugras lenne a magyar parlamentalizmusban. Ennyire mindegy kik vannak ott. A magyar nep valasztani nem tud, csak elzavarni. Vege a fideszes almoknak, magyarorszag nem lesz ujra orosz gyarmat. Ezt meg ti sem tudtatok lenyomni a nep torkan. Ahogy azt se, hogy kilepjen magyarorszag az eu-bol. Ahogy mondani szoktak, ahhoz mar tul sok magasan kepzett ember van, hogy diktatura legyen, de tul keves, hogy demokracia. Magyarul sok a paraszt, akik a foldturason meg a fidesz X-elesen kivul mast nem tud. Ezen kene valtoztatni.

inreallife 2019.11.14. 17:36:41

@nemecsekerno_007:
Lezerjani mondta be, felvetel van rola, mint borkairol. Vagy az sem tortent meg? Lattam, ahogy az egyik cigany ott mondogatta, hogy bizonyitsak be, hogy megtortent a borkai eset. Ott a video, es borkai is bevallotta. De o csak azt hajtogatta, hogy bizonyitsak be. Nem te voltal az?

Amugy meg miert kene bebizonyitani? Nem a birosagon vagyunk kisapam. Ha valakire azt mondom, hogy egy budos tolvaj, nekem semmit nem kell bizonyitanom. Az biztos, hogyha egy kapna egy vagyonosodasi vizsgalatot az osszes eddigi parlamenti kepviselo 89-ig visszanezve, a fideszes elvtarsak szivnak meg a legjobban. Nekem ennyi boven eleg. Lorinc 400 millirdjat szerinted a legyek hordtak ossze? Egeszen biztos vagy benne, hogy torvenyesen meg lehetett csinalni 4 ev alatt egy ekkora vagyont kelet europaban, mindenfele piaci verseny nelkul csak allami penzekbol?

Lehet, hogy jogilag olyanra szabtak a torvenyeket, hogy nem lehet elitelni erte torvenyes buncselekmenyeert, ami azt jelenti, hogy amit megszerzett, azt megtarthatja, de a politikai felelosseget ki lehet mondani. Ez pedig a szavazason a fidesz ellen leadott szavazatokban nyilvanul meg. A jog sosem szolgaltatott igazsagot, neha pont az ellenkezojet csinalja. De van nekem egy ertekrendem, amiben nem fer bele a szerencsetlen jambor renszarvasok helikopterrol torteno lovoldozese egy gepagyuval. Meg az adriai drogos kurvas partik. Meg a lorinckedesek, orbankodasok, koverkedesek. Szarok en a te bizonyitekaidra, szerencsere megvan a lehetosegem, hogy ne kelljen nekem bizonygatnom azt, hogy kit tartok szarhazinak es miert. Leirtam, es azt kezdesz vele, amit akarsz.

inreallife 2019.11.14. 17:55:41

@CSOKKI MÁLNA:
Fordult a kerek. Most ok jonnek megmutatni, hogy szerintuk hogyan kell csinalni. A fidesz lathatoan elvesztette a tobbseg bizalmat. Sot, kivaltotta a tobbseg utalatat. Itt mar nem lesz eleg egy gumicsont, hogy visszhozzak -100-bol a szitut. Azonnali generaciovaltasra van szukseg. Igen, a szargyarto is oregnek minosul. Kereshetne egy civil munkat. Lehetne mondjuk egy takaritobrigad felelose. De csak azert mert szemuvege van, es okosabbnak nez ki annal, mint ami.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.14. 18:24:27

@inreallife: Figyu.. A hódmezővásárhelyi időközi után is de nagy volt a pofátok április 8-a előtt, aztán rátok vigyorgott a valóság április 8-a éjjelén..:)
Most is nagyra vagytok vele, hogy visszaszereztétek a mindig is vörös fővárost.
Mindenesetre felhívnám a figyelmedet, hogy Lengyelországban a hasonló balos önkormányzati sikerek után nagy volt a reménykedés a ballerkák körében, aztán jött a hideg zuhany számukra az EP választáson ,majd a jól megérdemelt szopás nemrég a parlamenti választásokon..:) Szóval, coki!;)

inreallife 2019.11.14. 18:51:59

@CSOKKI MÁLNA:
A fidesz lett az uj fkgp, az orban az uj torgyan. Jaszberenyhez mit szolsz? Magadhoz tertel mar? Az egy 30.000-es varos. Soros csinalta ezt veletek, vagy az urlenyek? Elmondod, hogy az emberek miert latjak a szalasit idezo nacit jobb valasztasnak a fidesz regnalo polgarmesterenel olyan szinten, hogy a foldbe dongoltek? Biztos lehetsz benne, hogy az osszes liberalis is jobbnak latta. 62%.

Attol, hogy a zsakfalvakban hemzsegnek a hozzad hasonlok, az keves lesz meg magyarorszagon is. Lengyelorszag egy agrarallam. Magyarorszag akarmennyire is azt hiszed nem az. Az emberek tobb, mint a fele varosokban el, es a GDP 5%-at adja a mezogazdasag. Hulyesegek kozott problasz meg osszefuggest talalni, targyi tudas nelkul. Mi koze lenne egy lengyelorszagi valasztasnak magyarorszaghoz? Ha ott 10%-kal nyer a kormanyzo part, az magyarorszag +5%-ot jelent? Vagy mi? Mutasd mar meg a matekot mogotte, mert nekem ez eleg hasrautesnek tunik. Nektek csak a hitetek van, de az is szar es semmit sem er. Raadasul mar el is vesztettetek. Azt hittetek a fidesz verhetetlen. Mondjuk ugy, hogy 2019 a legsulyosabb fidesz veresegek voltak mind europaban, mind magyarorszagon. Hasznalhatod a szomagia osszes fortelyat, a narancsos bukta sutes most az evszazad uzlete, jo nagy lett a kereslet ra.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.14. 19:28:33

@inreallife: Mondom, hogy rákúrtatok már egy párszor amikor időközikből messzemenő következtetéseket vontatok le. Április 8-a éjjelén néztetek magatok elé hülyén, hogy: háddepedighódmezővásárhely..:)))

13-án egyébként hasonló eredményeket értetek el, mint a baloldali tömörülés Lengyelországban korábban (Varsóban pl. a Jog és igazságosság csak kb. 20 %-ot kapott). Ennek ellenére a lengyel jobboldal simán megnyerte az Ep választást, és a parlamenti választás is..Vigyázz,megint nagy pofára esés lesz a vége..:)

inreallife 2019.11.14. 19:54:08

@CSOKKI MÁLNA:
En nem esek pofara, nekem nem toluk jon a fizetesem, hala az egnek. Itt azok esnek pofara, akiknek a hitukon kivul mas nincs, amibol meg tudnak elni. A sok zsakfaluban elo jobbagy, na azok pofaraesnek majd. Keszulj Gyorre paraszt. Meglatjuk tudtok-e a faszkalappal egy szintu jeloltet inditani. Kivancsi vagyok utana, hogy milyen magyarazatod lesz megint. Amugy MZP nagyobb aranyban gyozott es mar nem fideszes a testuleti tobbsege sem. Ha neked ez gyozelem, akkor sok ilyen gyozelmet kivanok neked.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.14. 20:11:54

@inreallife: Nemcsak a fizetésed miatt eshetsz pofára, hanem mert számítasz egy eredményre, és kurvára nem az jön ki a végén. ahogy az április 8-án is történt. Emlékszem Karigörény (akkor éppen miniszterelnök jelölt volt) délután már elkezdte utasítgatni a köztársasági elnököt,aztán eljött a késő este,és éppolyan hülyén bámult maga elé mint te..:))

"Amugy MZP nagyobb aranyban gyozott es mar nem fideszes a testuleti tobbsege sem."

Hol győzött nagyobb arányban?

Az megvan, hogy Kispesten a momentumos önkormányzati képviselő Paróczai Anikó megszavazta Lackner Csabát a SZOCIÁLIS ÉS LAKÁSÜGYI BIZOTTSÁG elnökének?

Na ennyire veszitek ti komolyan a korrupció elleni harcot..Nevetséges..:)

Dread Naughty 2019.11.14. 22:06:15

@inreallife: Kismajom, budapesti vagyok, itt születtem, itt élek és itt is fogok meghalni.
Persze elhiszem, hogy a kis libsi bubid belsejéből a "mindenki más" zsákfaluzható, tahózható, de peched van.

Valóban, sikerült az összefogás.
A zsidó a nácival, a kutya a macskával, a szemkilövető a szemkilövető ellenes mozgalom szervezőjével.
Csodálatos siker, igazi erkölcsi csúcsmagasság, ahol vagytok.

"lincshangulat van az orszagban a fulkeforradalom ellen."
:D
Ja, a ti kis vágyvezérelt faszszagú szavaitok... behalok tőletek.
Azt azért vágod, hogy ha sime országos szavazás lett volna, ugyanoolyan sok gecit nyeltetek volna, mint az utóbbi 12 évben mindig?
De nem kell hinni nekem.
Gyere vissza 2022-ben ugyanide és térdepelj, mert az eredmények életed csalódását fogják hozni.
Beleláthatod ebbe a szarba ... igazából bármit, de egy dolgot ne feledj: a Borkait legalább lemondatták, de a ti fajtátok minden drogos, tolvaj, fenyegető többedannyi fost megtartott és még egy Czeglédyvel is emelte a tétet.
Baszod, ti vagytok a fos, de még most is azzal etetitek magatokat, hogy tietek az erkölcsi fölény. Majd beszarok a röhögéstől :)

Kőműves Kellemetlen 2019.11.15. 02:29:58

@apro_marosan_petergabor:
Nem, én nem így szoktam, de te még a fidesztrollok közt is kiemelkedően látványosan nyalod a Fidesz seggét az interneten is, nyilván fizikailag is valamelyik fideszes főfaszkalapét.

Gondolom, ízlik a cigányszar, ha ennyire habzsolod.

Kőműves Kellemetlen 2019.11.15. 02:32:35

@nemecsekerno_007:
Faszfejkém, nem voltak ilyenek, mivel 13 év alatt egyet sem tudott becsukatni a Fidesz.
Aki börtönbe került, azt is a mostani ellenzék juttatta oda, mégpedig a saját emberei közül (Hagyó és társai).
Érted, faszkalap?

Kőműves Kellemetlen 2019.11.15. 02:33:48

@CSOKKI MÁLNA:
A Fidesz? Valóban kevesebbet szerzett, te cigányseggnyaló.
Gondolom, ízlik a cigányszar, ha ennyire habzsolod.

Kőműves Kellemetlen 2019.11.15. 02:42:16

@Suszter András:
"a VIII kerület legfontosabb első döntése, a fizetésük megemelése"
Te ostoba faszkalap, nem emeltek meg semmit, a törvény által előírt minimumot szavazták meg a polgármesternek, és a törvény által előírt középértéket a helyetteseinek. És az első ülésen a törvény szerint szavazni kell a fizetésekről.
Érted, faszfej?

"Az a szocializmusból szállóigévé vált mondás, hogy aki nem velünk van, az ellenünk"
Seggfejkém, ezt Sztálin, Rákosi az O1Gecigány mondta, akinek a seggét nyalod folyton.

A '60-as évektől már az a mondás járta, hogy aki nincs ellenünk, az velünk van. Az egész szocialista táborban, de az elterjesztője Kádár János volt. Aki sokkal kevésbé volt kommunista, mint O1Gecigány, akinek a seggét nyalod, és egyáltalán nem volt tolvaj, mint O1Gecigány, akinek a seggét nyalod, és a látványos lopást a haveroknak és családtagoknak sem engedte, mint O1Gecigány, akinek a seggét nyalod.

Kőműves Kellemetlen 2019.11.15. 02:44:34

@inreallife:
Ő nem földesurat keres, hanem segget, amit nyalhat.
Rosszul érzi magát, ha egy másodpercig nem szaros a nyelve.

Kőműves Kellemetlen 2019.11.15. 02:51:45

@inreallife:
Van olyan vérfideszes idős ismerősöm, akinek amikor mondtam ezt, hogy mé'szarosnak 400 milliárdja van, azt mondta, tutira elírás, 400 millió, de már az is sok, annyit egy ember nem kereshet 5 év alatt. Hiába mutattam neki az interneten a leggazdagabb magyarok listáján, nem hitte el.
És az ide írogató fidesztrollok sokkal hülyébbek ennél az ismerősömnél.

Kőműves Kellemetlen 2019.11.15. 02:53:21

@inreallife:
Majd írni kell olyan törvényeket 2022-ben, hogy ne tarthassa meg, hanem teljes vagyonelkobzás + börtön. Plusz bűnpártolásért a blogokba kommentelő támogatóiknak is, hogy ott is közel lehessenek egymáshoz, meg ott is tudják a seggüket nyalni továbbra is.

Kőműves Kellemetlen 2019.11.15. 02:54:48

@CSOKKI MÁLNA:
Faszfejkém, mi is volt október 13-án Hódmezővásárhelyen? Mennyivel nyert az ellenzék?

Kőműves Kellemetlen 2019.11.15. 02:59:47

@Dread Naughty:
Hogy ízlik a cigányfos egyenesen az O1Gecigány seggéből, városszéli putrilakó faszkalap?
Mert látom, lelkesen lefetyeled.

chrisred 2019.11.15. 05:17:08

@Kivlov: Nem tudom, ezt tőlük kellene megkérdezni. Valószínűleg nem Tarlós személye volt a probléma, hanem a mögötte álló politikai erő.

Suszter András 2019.11.15. 07:18:26

@Kőműves Kellemetlen: Ez a cikk többek közt az olyan a magad fajtákat említi, mint választópolgár, akik adott pártakol bégető birkáiként azt teszik, amit mondanak neki.
Gondolom a Momentum azért hatérolódott el a sajját szövetségeseitől a fizetés emelés kapcsán, és lépett is ki kerületi elklenzéki összefogásból, mert nem érteték, hogy ez törvényi kötelezettség volt. A seggnyalás az láthatóan a Te reszortod, mert ha ,egtanultál volna olvasni, akkor láthatnád a hozzászólásonból, hogy az összes párt ellen vagyok, és mindegyiket lapátra tenném, helyettük pedig a civil mozgalmat támogatom. Az onkorményzati választásnál sem szavaztam egyik pártra sem, mert egytől egyik alkalmatlanok. Persze ehhez tudnod kellene olvasni, nem beszélve a mondtaok értelmezéséről, de láthatóan csak a véresszájú fröcsögésig jutsz el, mint a pártok vazallusai általában.

Kivlov 2019.11.15. 08:52:56

@chrisred:
"...a populisták..."
Azaz maga a nép.
A populizmus alapvetően nem egy negatív dolog lenne. Persze a balliba bagázs azzá tette ezt is, mivel ők rendszerint cumizói ennek a jelenségnek. :D

Kivlov 2019.11.15. 08:53:54

@Cpt. Flint:
Egy Csurka féle MIÉP nem lenne rossz.
A mostani kínálatból viszont Viktor az egyetlen opció.

chrisred 2019.11.15. 09:04:18

@Kivlov: A populizmus nem a nép (populus), hanem a populáris, azaz a népszerű szóból származik, gyakorlatilag a politika celebkultusza.

Kivlov 2019.11.15. 09:08:50

@chrisred:
Mindegy miből származik. A lényeg, hogy az intézkedések a népért vannak. Ha nem azért lenne, nem lenne népszerű. :D

chrisred 2019.11.15. 09:12:56

@Kivlov: Egyáltalán nem evidens, hogy a intézkedések a népért vannak.

Kivlov 2019.11.15. 09:25:13

@chrisred:
Nem evidens. Csak ha nem, akkor nincs népszerűség. Tehát nincs populizmus. :)

chrisred 2019.11.15. 09:45:19

@Kivlov: A celebek sem azért celebek, mert mindannyian híresek, hanem mert azok akarnak lenni. Ugyanez a helyzet a populista politikusokkal is.

nemecsekerno_007 2019.11.15. 10:03:51

@Kőműves Kellemetlen: Muhahahahaha!!! Faszfejkém... Az lehet, de a nagy igazságosztásban csődközelbe vitték az országot...

inreallife 2019.11.15. 11:44:56

@Dread Naughty:
En nem tehetek rola, hogy egy varos kozepen te vagy a legnagyobb paraszt az orszagban. Nem attol vagy paraszt, hogy foldet tursz, hanem attol, hogy olyan korlatoltan gondolkozol, mint aki sosem hagyta el a faluja hatarat. Amig azt hiszitek, hogy a drogosok es a kurvapecerek kozott dol el a valasztas, addig nem is fogtok elorebb jutni. Mit gondolsz Jaszberenyben mi tortent? Megvalsztottak egy Szalasi fan-t, a fideszes helytarto helyett. Hogy magyarazod ezt paraszt? Borkain en csak rohogok, mert egy balfasz, aki nemcsak lopott, de meg ki is teregette a lofaszt az asztalra. Megmutatta, hogyan elnek a fidesz nertarsak.

Nem nekem volt kinos, hanem a fidesznek. Ne hidd, hogy azert tavolitottak el, mert te vagy en azt akartuk, hogy eltunjon. Nem az szamitott. Fenyt kapott es kellemetlen volt a fidesznek. Azert a valasztast meg megcsinaltak vele. Majd a gyori ismetlesnel meglathatod, hogy mennyire volt tuti a strategia. A sokadik bukast eredmenyezo dontes 2019-ben. Vak hittel mentek a vezer utan, pontosabban a lovon poffeszkedo foldesur utan csoszogtok a porban ti jobbagyok es szenvedtek vereseget, barhova is mentek. Igy nehez lesz gyoznotok, az aktivistaitok is dezertaltak, eldobaljak a jaffas zaszlotokat, megtagadjak a hamis isteneket. Baj van komam a hazatok tajan, ez a te reakciodbol is latszik. A nep keszen all a tovabbi buntetesre. Vedd fel a komcsi fideszes kituzodet es menj vegig pesten. Ha meguszod 10 pofon alatt, akkor ugyes gyerek vagy. Ne a bokor aljabol csaholj.

Cpt. Flint 2019.11.15. 12:01:12

@Kivlov: Csurka-féle miép sose volt kormányképes erő, törpepárt, nem véletlen tűnt el.
Nekem Orbán nem opció.

Kivlov 2019.11.15. 13:24:03

@Cpt. Flint:
Neked ő nem, nekem meg a többi zs maradék nem.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.15. 17:53:36

@Kőműves Kellemetlen: Faszfejkém mi s volt országosan április 8-án. Előtte kurva nagy volt az arcotok, mert megnyertetek egy időközit Hódmezővásárhelyen, aztán végül rátok vigyorgott a valóság április 8-á estéjén. Fájó emlék, én megértem..;)

CSOKKI MÁLNA 2019.11.15. 17:54:08

@Kőműves Kellemetlen: A cigányozásért Soros apád személyesen fog elfenekelni..:)

Dread Naughty 2019.11.15. 21:36:37

@chrisred: Budapest meg is érdemli. Orbán inkább örül, hogy ezt a ballasztot nem lesz kötelessége tovább hordozni.
Ez a folyton vörös rongyokba öltöző bűnös város nem érdemel semmit, se kórházat, se útat, se repteret, se stadiont. Pedig én is pesti vagyok, de belátom, hogy itt irgalmatlan fos emberek élnek, akik inkább akarnak CEU-t, Czeglédy-t, Gyurcsányt és migiriket.
Orbán örülhet, hogy megszabadult tőlük.

Dread Naughty 2019.11.15. 21:38:42

@Kőműves Kellemetlen: Hozzád meg ki szólt te buzeráns geci?
Gögöljön meg az összes kölyköd és nézd végig a szenvedésüket... faszfej.

Dread Naughty 2019.11.15. 21:45:15

@inreallife: Kiscsifaszom, ez t azért nem érted, mert simán faszhús van az agyad helyén.
Nem politikáról van szó itt és nem választói akaratról, hanem hatalomtehcnikai machinációról.
De ezt még a te faszagyad is pontosan tudja. Tudta már akkor is, mikor elkezdtél gépelni.

Amikor majd eljön egy újabb országos választás, megnézem én, hogy a ti elvtelen körtáncotokat, ahol zsidószámláló náci csókolózik a szemkilövetővel, meg a CEU-s városi buzeráns az exkomcsikra, vajon mennyire fogjátok újra összehozni ezt fajta demokrácia-értelmezést. Lokálisan meg lehetett oldani, hogy előre felosztjátok egymás közt a területet és 1-5%-os, ismeretlen pártok kis szarjankóinak adtok el városokat, de országosan nem.
Ott biza térdelni és szopni fogtok, hogy 10 éve mindig...

Dread Naughty 2019.11.15. 22:03:10

@inreallife: Kiscsifaszom, ez t azért nem érted, mert simán faszhús van az agyad helyén.
Nem politikáról van szó itt és nem választói akaratról, hanem hatalomtehcnikai machinációról.
De ezt még a te faszagyad is pontosan tudja. Tudta már akkor is, mikor elkezdtél gépelni.

Amikor majd eljön egy újabb országos választás, megnézem én, hogy a ti elvtelen körtáncotokat, ahol zsidószámláló náci csókolózik a szemkilövetővel, meg a CEU-s városi buzeráns az exkomcsikra, vajon mennyire fogjátok újra összehozni ezt fajta demokrácia-értelmezést. Lokálisan meg lehetett oldani, hogy előre felosztjátok egymás közt a területet és 1-5%-os, ismeretlen pártok kis szarjankóinak adtok el városokat, de országosan nem.
Ott biza térdelni és szopni fogtok, hogy 10 éve mindig...

apro_marosan_petergabor 2019.11.16. 21:43:21

@Kőműves Kellemetlen:
Khm., akinek eltérő véleménye van a tietektől az nyal valakit?
Mindig ilyen mocskos a szád - pici rasszista?
süti beállítások módosítása