Mert a politika is lehet érdekes

PoliPraktika

PoliPraktika

Hol marad az Európai Unió haragja?

2015. szeptember 19. - Herczeg Sándor

Nem kellene elferdíteni a lényeget. A kérdés mindössze az, hogy mit keres az én hazámban 40 horvát rendőr úgy, hogy előtte erről nem tudtunk semmit? S ebből a szempontból mindegy, hogy fegyverrel vagy anélkül.

A horvát kormány a magyarbólyi incidenssel csupán tetézte a menekültekkel kapcsolatos totális csődjét. Az egymásnak gyökeresen ellentmondó nyilatkozatok után Zoran Milanovics miniszterelnök egy vállrándítás kíséretében ismerte be: a magyarokra tolták a hozzájuk érkező migránsokat. A helyzet sok kérdést szül. Vajon az Európai Unió miért nem marasztalta el és ítélte meg élesen a horvátok Napnál világosabb hazugságait és tragikus impotenciáját, miközben ezt a magyar kormánnyal szemben számtalanszor megtették?

huszti_istvan_index_1.jpg

Menekülnek szállnak le a Horvátországból érkezett vonatról szeptember 18-án, pénteken Magyarbólyon

(a fotó forrása: Index/Huszti István)

Hová tűnt Werner Faymann osztrák kancellár, aki gyakorlatilag a gyerekgyilkosságon kívül szinte mindennel megvádolta Orbánékat, mialatt csiki-csukit játszottak a határzárral?

Miért nem háborodik fel Ban Ki Mun a horvátok nemtörődömségén és érzéketlenségén? Az ENSZ főtitkára igazán szóvá tehetné, hogy éppen csak feltuszkolták a bevándorlókat a vonatra mindenféle ajándékhalmaz nélkül. Ez nyilván nem sokkoló.

Miért nem fújt riadót Angela Merkel és figyelmeztette a horvát kabinetet arra, hogy az EU szabályai szerint regisztrálniuk kellene a migránsok tömegét?

Mi az oka annak, hogy Európa vezetői nem tiltakoznak vállt vállnak vetve déli szomszédaink törvényekre fittyet hányó politikája miatt, de tajtékoznak azon, ha a magyar rendőrök vízsugárral védik a határt? Kénytelen vagyok azt a következtetést levonni, hogy 100 liter víz szerb területen nagyobb probléma, mint 1000 ismeretlen nevű és státuszú bevándorló magyar földön, 40 határsértő, engedély nélkül megjelenő horvát rendőrrel megspékelve.

Itt már nem csupán az Európai Unió válsághelyzetben kártyavárként összeomló bürokratizmusa a gond, hanem az a politikai indítékból alkalmazott kettős mérce, ami kárhoztat egy nemzetet.  Ráadásul egy olyan nemzetet, ami jelenleg az ő hátországuk védelmének egyetlen ép fellegvára.

A bejegyzés trackback címe:

https://polipraktika.blog.hu/api/trackback/id/tr1007801272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.19. 17:11:16

Ez is bizonyítja szervezett Mo. elleni kampány van.

2015.09.19. 18:52:17

persze lehet felháborodott cikket írni, de előbb ismerni kellene a tényeket, egyeltalán nem biztos, hogy úgy történt, ahogy azt a magyarok előadják

Éhes ló 2015.09.19. 19:59:03

@h.kovacs: persze, hogy nem.
Pont fordítva.
Mi szállítjuk a regisztrálatlan menekülteket a görögökhöz és a horvátokhoz a két kitűnően működő, humánus és hatékony eu tagállamba, akikról egy szó se szólt az elmúlt 9 hónapban.
Elképesztő pofátlanság ez, valóban.

nevetőharmadik 2015.09.19. 22:56:26

Hát, talán nem kellett volna az elmúlt 5 évben és különösen az utolsó 2 hétben büdösszájú bunkóként viselkedni, akkor nem lenne annyira kettős a mérce.

Ami persze tényleg kettős, és ez tényleg fúj.

Anti Liberal 2015.09.19. 23:05:45

@nevetőharmadik: én meg azt gondolom hogy itt az ideje szépen kisétálni az EU-ból és a NATO-ból is. Attól hogy EU tagok vagyunk Merkel nem erőltetheti ránk a saját világnézeteit és politikáját. De tovább megyek, Merkel milyen alapon döntött az Európai polgárok életét alapjaiban befolyásoló dologról?????? Ki a fasz adott neki fölhatalmazást hogy szétbassza Európát??? És tudod ezt nem csak én kérdezem hanem minden más európai polgár is. A SkyNews-tól a köcsög The Guardian-ig az olvasók is ugyan ezt kérdezik.

nevetőharmadik 2015.09.19. 23:37:43

@Anti Liberal: Az EU-n és a NATO-n kívül légüres tér van, utána meg az oroszok.

Merkel meg túlélte politikai önmagát, egyáltalán nem véletlen, hogy az USA elnökei maximum két ciklust tölthetnek ki. Neki is ez a harmadik, de a világ közben elszaladt mellette, és talán butult is valamennyit.

Anti Liberal 2015.09.20. 00:36:42

@nevetőharmadik: az a légüres tér nekem szimpatikus.

Tudományos libsizmus 2015.09.20. 00:37:17

@nevetőharmadik:
Ja. Büdosbunkókkal budösbunkóként kell viselkedni. A liberálisok szerint legalábbis.

Neo07 2015.09.20. 01:19:20

Így van, nem lehet nem észrevenni azt az óriási csúsztatástömeget és hazugságáradatot, amit a nemzetközi média irányából tapasztalhatunk.

Erre csak azt tudom gondolni, amit ha jól tudom, Martin Luther King mondott. Kb így hangzik:
„Onnan tudod, hogy valamit jól csinálsz, hogy lőnek rád...”

Szerintem az EU a végóráit éli. Szurkolok a német népnek, hogy ne váljon hazájuk Germanisztánná, és remélem, mi is megúszhatjuk a muzulmánok betelepítését.

Reszelő Aladár 2015.09.20. 01:19:39

Itt naponta változik a tényállás. Dublon III-at ismerte senki, amíg nem lett ekkora a balhé. Amikor Orbán be akarta tartani, akkor szolidaritást kérték számon rajta, amikor szolidáris volt, akkor schengen felrúgásával vádolták.
Viszont egyre nő a szakadék az EU intézményei a nemzeti kormányok és a választóik között. A média követelheti az európai értékeket, de az emberek nagy többsége nem teljesen hülye: aki nem szeretne bevándorlókat látni (lehetnek páran), azok így is gyakran emlegetik a vezetőik anya picsáját (saját nyelvükön). Egyszercsak lesz választás mindenhol, ott majd lesznek forró pillanatok.

dukeekud 2015.09.20. 01:52:01

"az Európai Unió miért nem marasztalta el és ítélte meg élesen a horvátok Napnál világosabb hazugságait és tragikus impotenciáját,miközben ezt a magyar kormánnyal szemben számtalanszor megtették?"

Emlekezunk meg, mikor honapokig basztatak minket a media torvennyel, meg hogy feleskudhet e az MNB elnoke az alkotmanyra tipusu fajsulyos kerdesekkel.
Most pedig a hatodik orszag szegi meg az Unio legalapvetobb torvenyeit, es semmi szankcio, nema csond. Ki a franc akar ezek utan kozos unioban lenni, magyarorszaggal ennyire ellenseges orszagokkal.

doppeladler 2015.09.20. 02:11:46

@Anti Liberal:
Na de akkor minek kilépni? Ha minden európai polgár velünk együtt ugyanazt gondolja, akkor inkább csináljuk meg úgy Európát, ahogy nekünk európaiaknak tetszik, legyünk önérdekérvényesítő nagyhatalmak, ne görcsöljünk béna nemzetállamokban.

Furusina 2015.09.20. 04:04:21

@h.kovacs: Így van, ezeknek minden szavuk hazugság, a NOL most leplezte le őket, volt egyeztetés a horvátokkal, ALSÓ SZINTEN. ( 5000 kalória, nokiás doboz stb. egyetlen szavuk, soha nem igaz, mint egy horrorvígjáték.)

Severus 2015.09.20. 04:04:59

Már megint ez a mindenki ellenünk című siránkozás. Nagyon unalmas...

Talán azért nem ugrott a témára senki, mert valószínűleg tényleg nem úgy történt, ahogy Bakondi/Szíjjártó tombolva előadta. Észre kéne venni, hogy a Külügyminisztériumban elvesztették a realitásérzéküket. A határon várták a rendőrök a vonatot, fel is szálltak rá. Állítólag még ők is kérték, hogy maradjanak rajta a rendőrök meg a vezető, és menjenek el a következő állomásig. Ennyit a piros jelzésmelletti áthaladásról meg az engedély nélküliségről. Azaz - ha nem is feltétlenül miniszteri szinten, de volt egyeztetés. Aztán buszok várták a menekülteket is. És senkit sem fegyvereztek le, mint ahogy az elején állították. Aztán azt állították, hogy azrt nem fegyvereztek le senkit, mert nem is volt a rendőröknél fegyer. Pedig volt.

Valójában mi akartuk lejáratni a horvátokat. Mert a horvátok jól megszívattak minket, jól tudták, hogy egyszerre 1000 menekülttel nem tud mit kezdeni a rendszer, ennyi embert nem lehet előállítani, az akarata ellenére elszállítani buszokkal, ezért ugrott a röszkei stratégia, no ezért tomboltak Petikéék. Csak ezek után ki veszi őket komolyan? A jelek szerint eddig se vették már őket komolyan. Szar ügy, de ez van.

Lehetne ezt az egészet úgy is csinálni, ahogy Szlovénia teszi. Semmi hiszti, és nem is fúj rájuk senki. Ott valószínűleg rendes szakpolitikusok/diplomaták dolgoznak, nem egykori korányszóvivőből lett nyikhaj meg a futsalcsapata.

Nem siránkozni kéne, hogy hő, megint minket bántanak, mert mi ráztuk a pofonfát. A többségi politizálást jól érzi Viktor, de az nem azt jelenti, hogy tapsolni fognak neki, ez a diplomáciai ámokfutás meg még rengetegszer vissza fog ütni - úgy, ahogy most is történt. Kiabáltunk, és le se szartak. És sajnos igazuk volt.

2015.09.20. 07:45:53

Érdekes kérdés valóban. Miért nem teszik szóvá?
Vajon mert Magyaroszágtól többet vártak mint Horvátországtól?
Vajon belefáradtak és már nincs benne több mondanivaló politikiailag?
Kivárásra játszanak?
Nem tudják már mi a helyes?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.09.20. 08:09:42

@Reszelő Aladár:

"Amikor Orbán be akarta tartani, akkor szolidaritást kérték számon rajta, amikor szolidáris volt, akkor schengen felrúgásával vádolták."

A következetlen és igazságtalan vádak Magyarország ellen lényegében az EU-s elvárások, törvények ill. megállapodások ÉS a valóság között feszülő ellentmondásokból fakadnak.

Arra viszont ez sem ad magyarázatot, miért nézik el más országoknak - Görögország, Szerbia, Horvátország - azt, amit Magyarországnak nem.

Az ok az lehet, hogy a Ny.-Európában hatalmon lévő migránssimogató liberális barmok szemében a migránsok szabályellenes átengedése még mindig sokkal kisebb bűn, mint a schengeni és egyéb törvények szigorú betartása - hiszen fő a "humánum", ha beledöglünk is. Így aztán Magyarország megkapja a magáét a határzár megépítéséért (nemzetközi vádak, EU-s források megvonása, egy Faymann nevű idióta holokausztozása), miközben Szerbia, Görögország és Horvátország egy ejnyebejnyét sem kap.

chepunk 2015.09.20. 08:38:35

@nevetőharmadik:

Igazad van! Ki az EU-ból! Csatlakozzunk Észak-Koreához! Akkor aztán lesz frankó kerítés határzár körbe-körbe, senki se ki, se be, se há! Hurrá!

Bafana 2015.09.20. 08:39:40

Ez a libsi felfogás sajnos Magyarországon is tombol. Vannak magyarul makogó és a betűket magyar szavakká formázó újságírók, akiknek a magyar külügyminiszter kommunikációja beszólás és keménykedés, míg a románé, horváté, szerbé jogos reakció és a figyelemfelhívás európaiságra.
Ha a magyar hatóságok is átutaztatták volna az országunkon ezt a sáskajárást, már úgy kihajítottak volna minket az EU-ból, mint a gerelyt. Ha a magyar rendőrök röhögve figyelték volna országunkból a csőcselékjeink tégladobálását Szerbiába, a szerb rendőrökre, már rögtön amerikai csapatok tartanának itt hadgyakorlatot.
Apropó, nem most jött ide egy csomó amerikai katona harckocsival, hogy nálunk gyakorlatozzanak? Persze ez csak a véletlen:)))

nevetőharmadik 2015.09.20. 08:44:08

@Anti Liberal: Ja, ott aztán sóhajtozhatsz majd! Ízlések és pofonok, ugye :)

@Tudományos libsizmus: Nem is tudtam, hogy liberális vagy!

@chepunk: Lehetséges, hogy ez nem nekem szólt?

nu pagagyí 2015.09.20. 09:05:13

Már megdőlni látszik a magyar kormány hazugsága. A határtól magyar rendőrök is voltak a vonaton, ők utasították a vonatvezetőt, hogy lépjen be az országba.

index.hu/belfold/2015/09/19/tenyleg_volt_egyeztetes_es_magyar_rendor_a_magyarbolyi_vonaton/

A horvátok egyébként korrektül járnak el, a kerülőre kényszerített menekülteknek megmutatják az EU-ba vezető legrövidebb utat, hiszen ők oda igyekeznek.

nu pagagyí 2015.09.20. 09:12:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Arra viszont ez sem ad magyarázatot, miért nézik el más országoknak - Görögország, Szerbia, Horvátország - azt, amit Magyarországnak nem."

A magyarázat az, hogy az EU döntéshozói figyelembe veszik, hogy a körülmények hatására összeomlott a menekültügyi rendszer az adott országokban. Nekünk is elnézték, amíg nem kezdtünk gonoszkodni. A megoldás a kölcsönös segítségnyújtás lenne, de ahhoz együttműködési szándék kell az EU országok között, ami Magyarország egyoldalú lépései miatt úgy néz ki, egyelőre nem nagyon fog összejönni.

Szerbia egyébként nem EU tag.

nu pagagyí 2015.09.20. 09:16:20

@Bafana: Ha a durva jogsértések és az EU elveinek blablává minősítése miatt nem basztak még ki minket az EU-ból, akkor a szakszerűtlen ténykedésünk és a hozzá nem értés miatt miért tennék?

Bafana 2015.09.20. 09:27:44

@nu pagagyí: "a durva jogsértések és az EU elveinek blablává minősítése " Ezt inkább úgy kéne fogalmazni, hogy az EU kettős mércéje. Pl. amiért a költségvetési hiány miatt országunkat baszogatták, az több európai országban még durvább dolgok voltak. Milyen schengeni tag az, aki a legkisebb ellenőrzés nélkül továbbuszoztatja a menekültjeit? Magyarország mit kapott volna az ilyenért? Mert Görögország a legtöbb pénzt.

gmihaly 2015.09.20. 09:31:45

@nu pagagyí: És ha a schengeni határvédelemben történetesen mi próbáltuk betartatni az életszerűtlen szabályokat, és arra fáztunk rá, akkor mi van?
@Severus: Fütyikém, lekvárból építesz légvárat? Az európai disznóságok negatív következményeinek magyar önhibává történő átlényegítése régi európai sport. Kábé 600 éve "átengedték" a törököket, és csak akkor szarták össze magukat, amikor azok majdnem elfoglalták azok Bécset. És a lengyel király, Sobieski János felmentő seregének segítségét mivel hálálta meg Európa? Lengyelország felosztásával. Most is megpróbáltak sompolyogni, de mivel a vonatkozó szabályrendszer túlságosan is hevenyészett, lebuktak.

dunántúli gyerek 2015.09.20. 09:34:44

A németek nem mernek beszólni sem a szerbeknek, sem a horvátoknak, sem nekünk, sem az osztrákoknak, holott mindannyian csak azt csináljuk, hogy odabasszuk nekik a migránsokat a határra.....tegnap már ausztria csak a zöldhatárt mutatta meg a migránsoknak.

Nem szólhatnak be, mert ők kérték ezeket az embereket. Majd ha megunják, akkor lesz itt cifra helyzet, mert a kis országok egymásra fogják toloncolni a bent rekedt nagy formátumúakat.

Hattáb 2015.09.20. 09:40:40

@Severus: Mit tesz jól Szlovénia? Nagyjából semmit sem csinálnak hiszen a horvátok a mi nyakunkba sózták a migránsárad 98%-át.A horvátok egyszerűen áthajigálják a szemetet a szomszédba,a lehető legrövidebb úton. Ha az én szomszédom söpörné át a piszkát az udvaromba,első lépésként elküldeném a pitsába, másodszor hátba verném a lapáttal. Orbánnak Szíjártónak igaza van,sőt én belengetném azt is hogy kilépünk a hülye és degenerált unióból.

dunántúli gyerek 2015.09.20. 09:49:11

@Hattáb: sajnos nekünk is érdekünk hogy Horvátország EU (és majdan schengen) tag legyen. Nekik most libsi kormányuk van, nem sokáig az tuti.

Ha mi kilépünk az Unióból, akkor is a migránsok útjában leszünk...

Bafana 2015.09.20. 09:51:29

@Severus: Ember, Szlovéniába tudod mennyi menekült megy? A kertem végében elférnének. Így könnyű jól csinálni, meg schengenkedni.

MEDVE1978 2015.09.20. 09:54:09

Be kell blokkolni a horvát határt. Erős a gyanúm, hogy Orbán a jövő héten egyszerűen adunak akarja használni a kérdést az EU csúcson. Utána két lehetőség van: 1. Vagy kijelentik a németek, hogy csináljunk egy folyosót, amin a menekültek elmennek hozzájuk. 2. Vagy lezárjuk a határt, így a horvátokra és a szlovénekre tevődik át a teljes súly.

Azért azt kell mondanom, hogy szívesen látnám a szenteskedő szerb, horvát, osztrák politikusokat egy kicsit izzadni, amikor 30-50-100 ezer menekült torlódik fel az országukban és a saját közvéleményük hisztériában tör ki. A szlovénoknál is lehetett már látni, ahogy a "gonosz" rendőrök paprika sprayt vetettek be. Kíváncsi lennék ugyanerre a kedves szomszédoknál is.

dunántúli gyerek 2015.09.20. 10:04:15

@MEDVE1978: Egen, de mi lesz a Drávával?

Nyilvánvaló hogy a horvátok mindent megadnak a migránsoknak, csak pucoljanak már onnan. Megmutatják majd a gázlókat, adnak csónakot stb. Ott nem lesz kerítés.

Ok hogy kint vannak a katonák, de lőni nem fognak. Az igszolg. meg nem fog napi 8-10000 ítéletet meghozni, meg nem is lenne hely hova zárni őket addig.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.20. 10:04:44

@nu pagagyí:

"A horvátok egyébként korrektül járnak el, a kerülőre kényszerített menekülteknek megmutatják az EU-ba vezető legrövidebb utat, hiszen ők oda igyekeznek."

Horvátország EU-tag, azaz nem igyekezhetnek oda, ahol már vannak.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.09.20. 10:06:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Orbán a kerítéssel pont ezt a problémát oldotta meg: nyilvánvalóvá tette, hogy más EU-tagállam sem képes a kérdést kezelni. S lám: azóta kevesebb a kritika Mo. ellen.

alfacharlybravo 2015.09.20. 10:10:57

@MEDVE1978: A határ nem tudjuk, blokkolni. Nézted a horvát katona felszerelését és magyar díszlet katonáét? Beszólnak és mi jól felfogott érdekünkben kussolunk, mert átjönnek hozzánk levernek mint a diót és egy bazi nagy menekült tábort rendeznek be és ezt az EU is támogatni fogja.

dunántúli gyerek 2015.09.20. 10:15:53

@alfacharlybravo: Hülye vagy.

A horvátok nem schengen tagok és tőlünk függ hogy azok lesznek e. Megbukik a mostani kormányuk aztán megtanulnak viselkedni. Horvát katonát meg nemigen lehetett látni a rendőreik mindenesetre elég puhosnak tüntek.

2015.09.20. 10:17:36

@Furusina:

Nos, akkor alsó szinten szét kell rúgni pá r segget...mert akkor szabotázs történt.

Az EU liberális demokrácia ALAPJA a jogállamiság.
Azaz, hogy: a törvényeket be KELL tartani !!! és tartatni.

Tessék mondani
- a nagy arcú Németország, Ausztria hogy áll a jogállamisággal?!
- a felsőbb engedély nélküli vonat beengedésért kinek lesz szét rúgva segge helyi szinten?

csak egy néző 2015.09.20. 11:15:48

" A kérdés mindössze az, hogy mit keres az én hazámban 40 horvát rendőr úgy, hogy előtte erről nem tudtunk semmit?"
A magyar rendőrök csak véletlen sétáltak és pont jött a vonat és felkéredzkedtek rá.
3:35-től
nol.hu/video/a-hatartol-magyar-rendor-is-kiserte-a-menekulteket-szallito-horvat-vonatot-1564181

alfacharlybravo 2015.09.20. 12:15:13

@dunántúli gyerek: A sisakos HK416 vagy M16 sal kevlár test páncélos figurák HO felirat a mellükön szerintem a horvát hadsereg tagjai voltak. A dagadt baseball sapkások azok tényleg rendőrök voltak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.09.20. 13:01:02

Békés migránsok próbálnak beilleszkedni Erfurtban a Willkomenskulturba, de azok a náci német rendőrök nem engedik őket:

www.youtube.com/watch?v=rPMgw_Xcdzw

dunántúli gyerek 2015.09.20. 13:05:03

@alfacharlybravo: 'A sisakos HK416 vagy M16 sal kevlár test páncélos figurák HO felirat a mellükön szerintem a horvát hadsereg tagjai voltak.'

Helyette a magyar hs. tagjai. A horvát hadsereget még nem mozgósították.

alfacharlybravo 2015.09.20. 13:49:03

@dunántúli gyerek: És hogyan kerültek a Horvát határ túloldalára határ incidens volt? Ilyen magyar egyenruhát még nem láttam. Meg fegyvert sem.

Aranyi Gábor 2015.11.14. 11:58:23

@h.kovacs: A fogatlan, feslett erkölcsű siksze nőági felmenődet, azt! Azt keféljék halálra a kedvenc politikusod ravatalán, mielőtt hun szokás szerint mellé nyilaznak, te agyhalott ballibbant cionbérnec!
süti beállítások módosítása