Mert a politika is lehet érdekes

PoliPraktika

PoliPraktika

Ózd nem csak a Fidesz Mohácsa!

2014. november 10. - Herczeg Sándor

Meglepően sima, közel kétharmados győzelmet aratott vasárnap a megismételt ózdi polgármester-választáson Janiczak Dávid, a Jobbik jelöltje. Azt sejteni lehetett, hogy az október 12-i voksolás óta eltelt időszak nem a Fidesz-KDNP-s Fürjes Pál eddigi polgármester malmára fogja hajtani a vizet, de ekkora vereségnek más oka is kell, hogy legyen.

janiczak.jpg

Fotó: Facebook.

Október 12-én mindössze 66 szavazat különbséggel nyert Janiczak Dávid, ami jóval kiegyensúlyozottabb helyzetet láttat. Akkor így alakultak az eredmények:

Janiczak Dávid (Jobbik) 4214 szavazat 38,60 %
Fürjes Pál (Fidesz-KDNP) 4148 szavazat 37,99 %
Veres Zoltán (MSZP-DK) 2228 szavazat 20,40 %
Gál József (Szociáldemokraták) 170 szavazat 1,55 %
Kónya Béla (Munkáspárt) 128 szavazat 1,17 %
Tóth Melinda (JESZ) 29 szavazat 0,26 %

 

A részvételi arány 39,12 %-os volt, nagyjából hozta a máshol is kialakult átlagot, de mégis figyelemre méltó, hogy egy nagyobb városban ilyen jó eredményt tudott elérni a Jobbik, megszerezve a polgármesteri pozíciót egy 27 éves jelölttel.

Kiszámítható volt, hogy a csekély különbség miatt óvás lesz, s ez meg is történt. November 9-én újra urnákhoz járultak az ózdiak, s egy olyan részvételi arányt produkáltak, ami messze meghaladja az ilyenkor megszokottat. Ez konkrétan 56,79 %-ot jelentett. Közel ötezerrel többen mentek el szavazni vasárnap, mint négy hete, s így döntöttek:

Janiczak Dávid (Jobbik) 10299 szavazat 64,44 %
Fürjes Pál (Fidesz-KDNP) 5076 szavazat 31,76 %
Veres Zoltán (MSZP-DK) 520 szavazat 3,25 %
Kónya Béla (Munkáspárt) 60 szavazat 0,38 %
Gál József (Szociáldemokraták) 14 szavazat 0,09 %
Tóth Melinda (JESZ) 13 szavazat 0,08 %

 

Mit látunk? Janiczak Dávid 6085 szavazattal kapott többet, mint négy hete, azaz a 4983 „új szavazó” nyilvánvalóan döntő többsége rá voksolt, sőt még plusz támogatókat is szerzett. A közel 20 %-os részvételi arány emelkedés miatt Fürjes Pálra (Fidesz-KDNP) szám szerint ugyan 928-al többen szavaztak, de ez csupán matematika - támogatói több mint 6 százalékát bukta el, míg Janiczak Dávid közel 26 %-ot erősödött négy hét alatt, ami 6085 választót hozott neki. A legnagyobb vereséget mégsem Fürjes Pál, hanem Veres Zoltán (MSZP-DK) szenvedte el: szavazói több mint 17 százaléka fordult el tőle.

A megismételt ózdi polgármester-választás egyértelmű üzenete a Fidesz számára az is, hogy az országos történések helyi kivetülése jóval erősebb lehet az eddig megszokottnál, az elmúlt hetek kommunikációs melléfogásai (internetadó, Vida-ügy, L. Simon László egyes nyilatkozatai és természetesen az amerikai kitiltási botrány némelyik fejezete) nyomot hagynak. Főleg akkor, ha a Jobbik nem veszi elő a régi énjét, s elfelejti a cigányozó és zsidózó mondatokat, mint ahogyan tette azt a tavaszi cukiságkampányban.

Az ózdi választás rendkívül élesen mutatta meg nem csupán a Jobbik jelentős vidéki térhódításának erősségi fokát, hanem a baloldal teljes szétesettségének képét is. Ózdon a négy héttel ezelőtt még a baloldalra szavazók is a Jobbik mellett kötöttek ki, így tévedés azt hinni, hogy csak a Fidesz-szavazók másodlagos pártpreferenciája a Jobbik. Ez a fellebbezés és a megismételt szavazás a "csakazértis" állapotába nem csupán a Jobbik szavazókat hozta, itt mindenki Janiczak Dávidra voksolt, aki változást akart, ráadásul elég koncentráltan. Máskülönben egy 27 éves, a politikában még új szereplő nem tudott volna négy hét alatt naponta 217 embert maga mellé állítani. 

Ez az ózdi választás legegyértelműbb üzenete és főleg leginkább megoldásra váró feladata a Fidesz-KDNP, s ez a baloldal számára is. Ha nem lépnek, akkor Ózd után még máshol is jöhetnek Mohácsok.

A bejegyzés trackback címe:

https://polipraktika.blog.hu/api/trackback/id/tr836884559

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit kell tenned, hogy kitiltsanak az Egyesült Államokból? 2014.11.11. 13:04:56

Valójában semmit. Elég, ha nem tetszik valamelyik hivatalnoknak a fizimiskád. Ha túl kövér vagy. Ha túl sovány. Ha túl alacsony. Ha túl magas. Ha túl fehér. Ha túl fekete. Ha túl sárga. Az USA szemében a nem amerikai állampolgárságú földlakók nem egye...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BB 89 2014.11.10. 23:39:34

Veres Zoltántól nem a szavazóinak 17%-a pártolt el, hanem a 76,7%-át veszítette el a táborának. A 17-es szám úgy korrekt, hogy 17 százalékponttal rosszabb eredményt ért el.

gizmo266 2014.11.10. 23:45:22

Ez egyedi eset, mindenhol máshol a baloldal nyert volna, ha a Fidesz nem csalja el a választásokat.

gizmo266 2014.11.10. 23:54:15

Sokan voltunk, de nem voltunk elegen.
Úgy látszik, nem mindenki hozott magával még egy embert.

háténimmár 2014.11.11. 00:03:10

Azt gondolom, hogy ez egy szép üzenet sokak felé.
A jobbik kriminalizálása működött 8 éve, 4 éve már csak döcögősen, de ezalatt felnőtt egy olyan generáció, akik nem az aktuális párt-tv-kből szerzik az információikat és ezzel párhuzamosan az identitásukat.
És amíg az internet nem az É.Kóreaihoz hasonlóan pártpropagandagépezetként működik, addig van félnivalója az elmúlt tökömtuggyahányév összes szereplőjének, mert a nyugdíjas tábor kihal, a cigányutaztatás költséges és a mai technológiákkal már könnyen tettenérhatő, jön a gondolkozó új generáció, Őket támogatva pedig a végtelenségig kiábrándult közép.korosztály.
2018-ig vagy kinő a mai huszonévesekből egy erős alternatíva, vagy marad a jobbik, akár mint ózdon is, kétharmaddal.
És nem biztos, hogy nagy baj lenne.

Tyreo 2014.11.11. 01:12:19

Bár a helyi játékokba nem látok bele, de egy ekkora földindulás szerű növekedés egy-két kérdést azért felvet bennem...
Mindenesetre az MSZP KO-nak és a Fidesz vereségnek örülök, a Jobbik-győzelemnek viszont nem.

2014.11.11. 02:29:51

@gizmo266: Nem, kevesen vagytok szerencsére. Nem akar benneteket senki, el lettetek zavarva örökre a picsába. Új idők jönnek, vagy elmentek mind, vagy csicskák lesztek, de nem maradt már semmitek, csak az index meg a népszava.

2014.11.11. 06:53:57

@retrovírus: Szépen lefestetted, hogy jelentős jobbik térnyerés esetén milyen jövő vár az országra. Remélem a költözést jelentős támogatással segítitek majd.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.11.11. 07:36:02

kiváncsian várom a zsindex blogjai hogyan fogják ezt a jobbik győzelemet ünnepelni.
érdekes helyzet.
már nem lesz náci párt?
most majd örülnek neki?
azzal mi lesz, hogy akkor most az összes ex mszp-s szavazó benácult?

Tapmancs 2014.11.11. 08:10:45

"Ez az ózdi választás legegyértelműbb üzenete és főleg leginkább megoldásra váró feladata a Fidesz-KDNP, s ez a baloldal számára is."

Hajrá, vissza az elmúlt 25 évet!

fun-tom 2014.11.11. 08:13:31

Nem feltétlenül kell országos politikát belemagyarázni ebbe az eredménybe. Amit a helyi Fidesz művelt (gőg, arrogancia, kiskirályság építése, stb.), az bőven előrevetítette ezt.

Trackers 2014.11.11. 08:37:04

Ez a poszt ferdít, nem kicsit, nagyon.

Az Ózdi választás megfelel a régi második fordulónak.

Mivel az MSZP szavazók tudták, hogy jelöltjük nem nyerhet, így a Jobbik jelöltjére szavaztak, hogy ne a Fideszes nyerjen.

Persze igaz a Jobbik térnyerése, ahogyan az MSZP szétesése is, mind Ózdon, mind globálisan, de az korántsem az Ózdi eredményekkel megfelelő arányú.

inkvisitor 2014.11.11. 08:42:04

A jobbikkal az a baj, hogy erős EU-szkeptikussága mellett (ahova az export 80%-a megy), oroszbarát, sőt orosz pénzből élő párt. Vagyis ha nyer, akkor Putyinnak lesz egy újabb bábja.

mortullus 2014.11.11. 08:43:45

@gizmo266: 520 szavazó (3,25 %) az valóban sok :)
de inkább sokkk az áldemokratikus balf@sz oldalnak

bölcsbagoly 2014.11.11. 08:46:03

Összenő ami összetartozik! Az mszp/szdsz-koalició összeomlása után a balosok radikálisabb rétege a Jobbik fele fordult. Ezt bizonyitja , hogy a volt balos fellegvárakban (kelet Mo) gyengült meg az mszp és erősödött jelentősen a Jobbik. Élő példa pont Ózd is. Amúgy a lumpenproli atitüd, szóbeli/írásbeli megnyilvánulások, igencsak hasonlóak mind bal, mind Jobbik oldalon. Vitában csak a konkurenciából eredően állnak.

Kacsura 2014.11.11. 08:54:42

Trackersnek van igaza. Úgymond ebben a második fordulóban az volt a kérdés, hogy a fidesz vagy a jobbik jelöltje nyer-e. A többi egyértelmű volt. Egyébként önkormányzati választásokon sokkal fontosabb, hogy az egyén mennyire ismert és szimpatikus az ott élőknek, mint az, hogy melyik párt színeiben indul. Szerencsére.

MrTinkertrain 2014.11.11. 09:17:20

@háténimmár: Igen. A mai fiatal generáció nem az aktuális párt tv-kből szerzik az információikat (úgy egyeztettem ahogy te). Konkrétan NEM szerzik az információkat. Rihanna cicivillantásáig és a sörhab széléig terjed a tájékozottságuk és a műveltségük. Identitásuk a nihil.
Egy fiatal.

látens liberális 2014.11.11. 09:24:41

A fidesz pofátlansága ( már ami az újraszavaztatást illeti) kiverte a biztosítékot az Ózdiaknál.Erre rátett a fidesz a cigányok mozgósításával.Erre mozdult meg a város lakossága.Nem kértek a magát feudális földesúrnak képzelő, sem a cigányok szavazatával nyerő ( és utána a mancsukat tartó) fideszes polgármesterből.Inkább dacból és dühből az egyetlen esélyes ellenzékire szavaztak.Ez nem jelenti azt, hogy a fideszes kártyavár összeomlik napokon belül, vagy, hogy a jobbik nyer mindenhol kétharmaddal mostantól.( Igény lenne rá).Sajnos azt sem jelenti, hogy a ballibek 3%-ra állnának be.

Szúnyog 2014.11.11. 09:48:21

@FILTOL: "kiváncsian várom a zsindex blogjai hogyan fogják ezt a jobbik győzelemet ünnepelni."

Egyszerű. Szerintem arról pofáznak majd, hogy Orbán miatt nyakunkon a fasizmus. Ezeknek a bloggereknek könnyen megy a minősítés, a fasiztázás, egyszerűek, mint egy faék.

látens liberális 2014.11.11. 10:15:51

Szúnyog
Azért válik hiteltelenné amit írtok, mert csak féligazságokkal, csúsztatásokkkal dobálóztok.Egy liberális bloggerhez képest a faék egy igenis bonyolult, összetett gépezet.

Ma Baker 2014.11.11. 10:33:22

@inkvisitor: "A jobbikkal az a baj, hogy erős EU-szkeptikussága mellett (ahova az export 80%-a megy), oroszbarát, sőt orosz pénzből élő párt. Vagyis ha nyer, akkor Putyinnak lesz egy újabb bábja."

Miért, a demokratikus ellenzéknek csúfolt töketlen banda meg nem Washington bábja? Még Orbánból is lehet, hogy az lesz...

Amúgy ez az eredmény a baloldal további bukását jelenti csak

MrTinkertrain 2014.11.11. 10:36:30

@látens liberális: Jó lesz nektek, mire hatalomra kerültök, csupa 150-es IQ-jú embert kormányoztok majd, mert a sok buta szar ún. antimagyar már kinn rak össze szendót Londonban mérnökdiplomával, nyolcszoros fizetésért, mint amit itt a ruszkik adnának neki Pakson vízvezetékszerelőként. Nem probléma, mindenkinek lesz Ladája, meg hádás kabátja, hepinessz.

Szúnyog 2014.11.11. 10:40:54

@látens liberális: :)))
Elismerem, felelőtlenül fogalmaztam. :)

Bár tegnap az egyik blogger azt írta, hogy vannak mérvadó blogok, s a következőket sorolta fel:
- Varánusz
- Örülünk, Vincent
- A Kard
- Morgás joga
- Kettős mérce
- 1000 A Mi hazánk
- Hacsaknem blog

2014.11.11. 10:45:45

Így van, látens liberális. Ózdon megvezették Fürjest, hogy "majd mi hozzuk neked a cigány szavazatokat, ne is törődj semmi mással, simán nyersz". Előhúzták az etnikai kártyát, és csúfosan ráfaragtak. Ez tavaly kezdődött, a "cigánysátorral". Az egyelőre még többségben levő magyarság úgy érezte, tojik rá a városvezetés. Nem maradt más választás, mint a Jobbik. Az utolsó órában vagyunk, hogy Ózd ne váljon egyetlen gigantikus romateleppé.

MrTinkertrain 2014.11.11. 10:48:25

@Kispangit: Mesélj, mit vársz a jelenleg megválasztott vezetéstől ez ügyben?

gizmo266 2014.11.11. 11:44:24

@mortullus: Rosszul gondolkodsz. Ózdon most is a baloldal van hatalmon, csak most már nem a szocialisták, hanem a nemzetiszocialisták

gizmo266 2014.11.11. 11:46:41

@retrovírus: Van még RTL Klub, Magyar Népszava, Klub Rádió és ATV is, hogy pontosak legyünk.
Ja meg Népszabadság, amit már a Simicska is pénzel, nehogy tönkremenjen, és ami miatt Viktor meg is orrolt rá picit

ephart 2014.11.11. 11:49:33

Ózd nem csak a Fidesz Mohácsa!

így igaz.a mostani eredmény intő jel a most vonulgató és uszuló judeolibsibolsi csürhe felé.ha bukik a Fidesz(amitől azért még nagyon messze van)nem a kígyóvállú nemzetidegen söpredék jön hanem a Jobbik.Ózd egy magyar munkásváros itt világosan megmutatkozott mit akar a magyar

sántán sándor 2014.11.11. 11:56:05

sok fidesz szavazó inkább a jobbikra szavazott ezután a színjáték után.
pótolva lettek a szavazófülkébe szállítmányozott cigányokkal, így lett kb. ugyanannyi szavazója fideszéknek.
egyébként ahogy a cigányok száma exponenciálisan nő úgy nő a jobbik támogatottsága szerte az országban.

sántán sándor 2014.11.11. 11:57:37

@MrTinkertrain: igen, az ilyen fiatalok nem mennek el szavazni sem vagy ha igen akkor arra aki megigéri hogy törvényesen lehet majd füvezni.

MrTinkertrain 2014.11.11. 12:16:37

@sántán sándor: Ejha Sándor. Ezek a jobberek igazi szentek, nem? Pl. bőrtangás fiúk, pornós lányok és hélótázó beszívott fiúk görögbe. Kicsit rágyúrtok, Szanyi kapitány fizet egy utat a hanyatló Brüsszelbe.

N. Barbie 2014.11.11. 12:24:22

Gizmo266: az a baj veletek, ballib szavazokkal, hogy semmibol nem tanultok (marmint csak nektek baj, az orszagnak jo).
Evek ota nyomatjatok a Jobbik demonizalasat, az agyatlan nacizast, nemzeti szocialistazast, orosz penzbol elozest es meg sorolhatnam. Egy darabig talan volt nemi sikere az amugy sem tul nagy ertelmi kepessegu, atv-bol tajekozodo atlag ballib szavazoknal, de meg ennek is vege. Szemmel lathatoan, es a szavazasokbol lemerhetoen is, meg a ballib szavazok egy resze is ugy van most mar vele, hogy nacizhat az a futobolond vadaiagnes reggeltol estig, ha csak ennyi a programjuk, akkor koszi, nem kerjuk.
Kicsit szanalmas is, hogy ennyire hulyenek nezitek az embereket, hogy a cikkirohoz hasonloan benyomtok egy kis nacizast, vagy jaj igy meg ugy zsidoznak, ciganyoznak (persze, szokas szerint, mindenfele bizonyitek nelklul) es varjatok a rakas szavazatot.
Ilyen hozzaallassal varhatjatok is meg nagyon sokaig.

MrTinkertrain 2014.11.11. 12:42:51

@N. Barbie: Mi, ballibek meg unjuk a ballibezést, ha a Jobbiknak csak ennyi a programja, akkor viszont várhat sok szavazatot, mert ez a program ide a sztyeppére, a sok túlképzett jurtalakónak még sok is. És kéretik szépen megköszönni a sok volt MSZP-SZDSZ szavazónak a szép ózdi eredményt, legközelebb, amikor majd a Jobbikot kell cserben hagyni, ők fognak máshová szavazni, 2028-ban. Na de mindegy, akkorra én már legfeljebb a NYT 3 soros cikkéből fogok tájékozódni az országról.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.11.11. 12:53:17

Ózd inkább a baloldal Mohácsa. A Jobbik jó szereplése borítékolható volt, tekintettel arra, hogy a magyar már csak olyan, hogy a megtámadotthoz húz. S itt a fidesz volt a támadó fél.
Egyébként ezért sem lehetnek sikeresek a Jóembernek a fideszzel kapcsolatos bepróbálkozásai.

Monster Lewis 2014.11.11. 13:03:12

Mindenképp figyelemreméltó, hogy az Ózdiakat nem lehetett megvezetni.. nem tudom, hogy kaptak-e szökőkutat meg új főteret a választás előtt de az eredmény azt mutatja, hogy felvilágosultak az emberek, nem úgy mint a vidék 99%-án...

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.11.11. 13:06:05

@MrTinkertrain: Ez eddig iszonyat bejött nektek. Abba ne hagyjátok!
Komolyra fordítva: nézd meg kik a Jobbik szavazói (nem Ózdon, országszerte) és meglepődsz.

N. Barbie 2014.11.11. 13:07:52

Ohh, bocsanat, akkor mi a helyes megszolitas? Baloldali/liberalis az jo?
Es mi az a "csak ennyi a programja"? Errol beszeltem, a tartalom nelkuli vagdalkozasrol, meg hangzatos, de alap nelkuli ragalmazasrol. Amig csak ilyen borgatyas meg kurvas hulyesegekkel akarjatok elteriteni az embereket a Jobbiktol, azt egyre kevesebben fogjak bevenni. Majd ha egymast erik az olyan (bizonyitekokkal megalapozott) cikkek, hogy ez meg az a Jobbikos politikus ilyen-olyan buncselekmenyt kovetett el, sikkasztott, korrupcioba keveredett, szazmillios villat vett, vagy epp szazmillios kulfoldi bankszamlat talaltak, na akkor en leszek az elso aki nem rajuk fog szavazni. De ilyet meg nem lattam, csak a nacizast es a tobbi, fentebb emlitett ostobasagot.
Egyebkent tippelhetsz, hogy miert ekezet nelkul irok...es nem, nem a csunya naci Jobbik kormanyzasa miatt kenyszerultem kulfoldre, hanem az egymast valto albaloldali/alliberalis/aljobboldali tolvajok miatt.

MrTinkertrain 2014.11.11. 13:18:02

@N. Barbie: Amíg egy párt nincs hatalmon, kedves Barbara, addig nem is valószínű, hogy korrupcióba keveredhetne. De csak egyet mondok, ami nem bőrgatyás hülyeség: Bélátok.
Amit még nem értek, hogy miért nem jössz akkor haza? Már 5 éve nincsenek a csúnyabácsik.

Tudományos libsizmus 2014.11.11. 13:24:29

Nagy szarban lehetnek a liberális demokraták, ha annak örülnek, hogy nem a Fideszre, hanem a Jobbikra szavaznak az MSZP-sek.

N. Barbie 2014.11.11. 13:37:17

@MrTinkertrain: Nem vagyok Barbara, masreszt pont errol beszelek en is. A Jobbik nem volt meg kormanyon ( a tobbi viszont igen, tobbszor is, le is szerepeltek), eppen ezert ostobasag olyan jovobelato hulyesegekkel jonni, mint a ballibek szoktak, hogy akkor itt 3. VH lesz, meg kiirtjak a zsidokat/ciganyokat stb stb. Aki csak ennyit tud, az inkabb meg se szolaljon, csak magat jaratja le.
Belatok: szinten zenesz. Sulytalan, komolytalan ragalmazashalmaz. Megjelent egy cikk a Jobbik irant altalaban teljesen elfogulatlan (ja, nem megse..) indexen, ahol is meg az amcsi titkosszolgalatok hathatos tamogatasaval is csak annyira jutottak, hogy na, a Bela biztos kem, mert orosz felesege van es o is oda jart iskolaba. Ennyi. Bizonyitek? Nuku, semmi. Egyebkent is a cikk igazabol a felesegevel foglalkozik, meg undorito modon a csaladi tragediajaval, semmit nem tudtak mondani ami Belara vonatkozna. Ezt kene elhinni? Na ne nevettess.
Latom nem ertetted amit irtam, nekem nem csak az exkomcsik a csunyabacsik, hanem az osszes eddigi es jelenlegi kormanyzo part, akik elhetetlenne tettek az orszagot.

látens liberális 2014.11.11. 14:06:14

MrTinkertrain
Nyilvánvaló, hogy akinek minimum 120 az IQ-ja, az csak liberális lehet, antimagyar , mérnöki diplomás és szendvicskészítő Londonban.Mindenki más náci, oroszimádó és vízvezetékszerelő Pakson a londoni fizetés egynyolcadáért.Aki nem keres minimum annyit, mint egy mosogató Londonban, az annyit is ér.Ez a felfogás ma kb. 3 %-ot ér egy magyar munkásvárosban.Még ha tudjuk, hogy az übermagas intelligenciával rendelkező mérnökök is a Jobbik szavaztak,mert ha nem, akkor az übermagas intelligenciájú mérnökök pártja talán még az 5 %-ot is elérte volna.Szar az egész ! Fel Londonba szendvicset vajazni!
( el se tudjátok képzelni azt, hogy ha valaki nem magyarliberális és még is meg tud élni gondtalanul ebben az országban?Miért van az, hogy ez a magyarliberálisoknak nem sikerül.Fojtogat a diktatúra?)

látens liberális 2014.11.11. 14:09:53

@Szúnyog:
Három százaléknak mérvet adnak.:)))

MrTinkertrain 2014.11.11. 14:55:22

A Valahol írtam, hogy a Jobbik náci? Nem rémlik. Egyébként meg nekem is vannak jobbikos barátaim, bár semmiben nem értünk egyet. Én többet nem tudok hozzátenni. Kérdésemre senki nem válaszolt, nevezetesen mi a Jobbik programja, ami megoldja a számukra égető problémákat? Amíg erre nem válaszol senki, addig ne próbálkozzon beszélgetni, kizárólag, ha személy szerint velem szeretne fröcsögni.
MrTinkertrain balra el. (Vicc, direkt balra, érted...)

N. Barbie 2014.11.11. 15:07:59

@MrTinkertrain: na latod, markos velemenyt alkotsz egy partrol, mikor meg arra sem vetted a faradtsagot, hogy rakeress a programjukra. Varj, segitek:
jobbik.hu/programunk

martineden 2014.11.11. 15:39:14

@FILTOL: ...,,azzal mi lesz, hogy akkor most az összes ex mszp-s szavazó benácult?"..........Nem nacult be,csak mindenaron szabadulni akarnak a KORRUPT,TOLVAJ,HAZAARULO fideszcsurhetol.Valamint jo esely van ra ,hogy ha ekkora arannyal nyel a jobbik,akkor logni fog a kollegiumi barati kor

Tudományos libsizmus 2014.11.11. 15:45:31

@martineden:
Dehogynem nácult be! Rohadt szemét náci faszista csőcselék!

martineden 2014.11.11. 16:15:10

@Tudományos libsizmus:....,, Dehogynem nácult be! Rohadt szemét náci faszista csőcselék!".....hat lehet,de az megint csak a fideszcsurhenek roszz.Mert akkor tuti logni fognak es nem csak a kollegiumi banda

Herczeg Sándor 2014.11.11. 17:01:49

Kedves látogatók! Köszönöm, hogy megtiszteltek azzal, hogy írásomat elolvasták. Minden hozzászólót ezúton kérek arra, hogy véleménye közlésekor ne használjon kirekesztő, rasszista, antiszemita és ehhez hasonló másokat, vagy fajt, vallást és nemi identitást sértő kifejezéseket. Ezektől a nézetektől elhatárolódom, s én sem használok ilyeneket. Nem szeretném a blogon bevezetni az előzetes moderálást, "a hír szent, a vélemény szabad" gondolat jegyében, de mindenképpen világossá kívánom tenni, hogy csak olyan szavakat és kifejezéseket használjon mindenki, amit magával szemben sem tart sértőnek. Amennyiben ezek nem lesznek figyelembe véve, akkor egyrészt azokért a kommentekért egyrészt felelősséget nem vállalok, másrészt kénytelen leszek törölni őket. A másik ember a fentiek szerinti megsértése nem képezhet vitaalapot, s nem is tartozik a kultúremberek eszköztárába.

Köszönöm a megértést, valamint a látogatást.

Tisztelettel: Herczeg Sándor

N. Barbie 2014.11.11. 17:15:44

@Herczeg Sándor: Tisztelt Sandor!

Kerdesem csak annyi lenne, hogy attol nem hatorolodik-e el, az belefer-e a kulturemberek eszkoztaraba, hogy pontos forrasmegjelolessel ellattot idezetek nelkul csusztasson a cikkeben es ragalmazzon egy partot?
Ertem ezalatt a bizonyos korokben napi szinten, mint valami Isten ostorakent alkalmazott zsidozas es ciganyozas muszavakat.
Erdekelne, hogy mit jelentenek ezek pontosan? Mi a pontos definiciojuk? Ha valaki nem pozitiv konteksztusban mer beszelni a fentiekrol, mindegy, hogy amit egyebkent mond, az igaz vagy nem, az mar kimeriti ezen ordogi tettet? Vagy, hogy magyarozni (nemetezni, olaszozni stb.) mitol kevesbe bun?

Herczeg Sándor 2014.11.11. 17:54:43

Kedves N. Barbie!

Természetesen a reflexióm alapján BÁRMILYEN vallás, faj, nép, nemzet, nemi identitás, hovatartozás, így az Ön által említett olaszozás, vagy németezés, s a fentiekből adódó BÁRMILYEN megkülönböztetés számomra elítélendő - ilyen negatív kontextusban a magyarozás is. A többi mondatával kapcsolatban nemigen kívánok vitába szállni, annyit azonban leszögeznék, - s ezt Ön is bizonyára észrevette - hogy a Jobbik 2014-es országgyűlési kampánya már egészen másról szólt, mint a 2010-es - hangnemben biztosan. Ha csak a Magyar Gárda történetét végignézi, akkor erre Ön is rájön. Kár lenne tagadni, hogy a Jobbik esetében előfordultak az általam említett zöngék, még ha nem is mindig szó szerint. Erről a fősodorról a Jobbik jól láthatóan letért és sokkal konzekvensebb, hogy úgy mondjam néppártibb politikát folytatott. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen jóval erősebb és megalapozottabb párttá vált, amit a választási szereplései is visszaigazoltak. Olyan választókat is maga mellé állított, akik nem vevők semmilyen demagóg, vagy szélsőséges eszmére, de mégis jobboldali gondolkodásúak. Véleményem szerint ez rendjén is van így.

Még valami.

Tegnapelőtt volt Radnóti Miklós halálának 70. évfordulója, akit agyonlőttek, mint azt nyilván Ön is tudja. Akkor is azt írtam, hogy szinte mindegy ki húzta meg a ravaszt, mert a ravaszt egy őrült eszme nevében mindenki meghúzta, aki segítette annak térnyerését. Nos, ezért határolódok el a szélsőségektől, legyen az bármilyen oldalon is...
Remélem, megérti és köszönöm észrevételét, hasznos volt számomra.
süti beállítások módosítása